× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
0 امتیاز
0 نفر

روش های تدریس اثربخش با تاکید بر فناوری های نوین

نوع اثر : کتاب

ناشر : آوای نور

نویسنده : , ,

قیمت نسخه چاپی : 5,000 تومان

تعداد صفحات نسخه چاپی : 184

رده بندی کنگره : LB۱۰۲۵/۳‭‏‫‭‏‫‭/‮الف‬۵۴ر۹ ۱۳۹۷

رده بندی دیویی : ۳۷۱/۱۰۲

شماره کتابشناسی ملی : 5257536

شابک : 978-600-309-401-7‬‭

سال نشر : 1397

خلاصه اثر

اصطلاح تدریس، در متون علوم تربیتی مفهومی آشنا به نظر می رسد و اکثر معلّمان و مجریان برنامه های درسی با معنی و ماهیّت درست آن آشنایی دارند؛ ولی برداشت های مختلف معلّمان از مفهوم تدریس می تواند در نگرش آنان نسبت به دانش آموزان و نحوۀ کارکردن با آن ها تأثیر مثبت یا منفی بر جای گذارد.

برداشت چندگانه از مفهوم تدریس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از مهم ترین آن ها می توان به ضعف دانش پایه، اختلاف در ترجمه و برداشت نادرست معلّمان از دیدگاه های مختلف تربیتی اشاره کرد.

گاهی آشفتگی و اغتشاش در درک مفاهیم تربیتی به حدّی است که بسیاری از کارشناسان، معلّمان و دانشجویان این رشته، مفاهیمی چون پرورش، آموزش، تدریس و حرفه آموزی را یکی تصوّر می کنند و به جای هم به کار می برند.

کتاب الکترونیکی

5,000 تومان

حجم : 1.9 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 186

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

موضوعات

فهرست

مقدّمه
فصل اوّل: کلّیّات
مقدّمه
تدریس چیست؟
تدریس چگونه فعّالیّتی است؟
نسبت تدریس با آموزش وپرورش
ویژگی های تدریس
انواع روش های تدریس
تدریس به عنوان یک علم
تدریس به عنوان یک هنر
ویژگی های معلّم
فصل دوم: روش های تدریس اثربخش
مقدّمه
اهمّیّت روش های فعّال و اثربخش تدریس از نظر اندیشمندان
روش های نوین تدریس
روش پروژه ای
الگوی کاوشگری به شیوۀ حقوقی
الگوی دریافت مفهوم
الگوی تفکّر استقرایی
الگوی آموزش کاوشگری
الگوی پیش سازمان دهنده
مراحل پیش سازمان دهنده
الگوی یادسپاری
الگوی رشد عقلی
الگوی کاوشگری علمی
الگوی تدریس غیرمستقیم
الگوی بدیعه پردازی (افزایش تفکّر خلّاق)
الگوی آگاهی یابی
الگوی پژوهش گروهی (تفحّص گروهی)
الگوی آموزش آزمایشگاهی
الگوی کاوشگری علوم اجتماعی
الگوی یادگیری در حدّ تسلط
الگوی آموزش برای رشد مفهوم و مهارت
ادغام روش ها، بهترین الگوی آموزش
چهار مدل ارائه شده در الگوی ادغام روش ها
فصل سوم: نظریه های یادگیری و کاربردهای آن ها در آموزش وپرورش
مقدّمه
نظریۀ پیوندگرایی ثرندایک
کاربردهای نظریۀ ثرندایک در آموزش وپرورش
نظریۀ شرطی سازی کنشگر اسکینر
کاربرد نظریۀ اسکینر در آموزش وپرورش
نظریۀ یادگیری هال
کاربردهای نظریۀ هال در آموزش وپرورش
کابردهای نظریۀ گاتری برای آموزش وپرورش
کاربردهای نظریۀ گشتالت در آموزش وپرورش
کاربرد نظریۀ پیاژه در آموزش وپرورش
کاربردهای رفتارگرایی هدفمند در آموزش وپرورش
کاربردهای نظریۀ بندورا در آموزش وپرورش
مجتمع های سلولی
زنجیره های مرحله ای
کاربردهای نظریۀ هب در آموزش وپرورش
فصل چهارم: فناوریهای نوین
مقدّمه
آموزش الکترونیکی
تعاریف آموزش الکترونیکی
هدف آموزش الکترونیکی
نسلهای آموزش از راه دور
یادگیری الکترونیکی
انواع یادگیری الکترونیکی
فواید یادگیری الکترونیکی
نمونه هایی از دوره های الکترونیکی
بازی های رایانه ای
انواع بازیهای رایانه ای و اثرات آن بر یادگیری
مراحل طراحی بازی
معرفی نرم افزار ساخت بازی: یونیتی
زبان برنامه نویسی
خروجی ها
معرفی نرمافزار ساختِ بازی (گیم میکر)
ویژگی های Game Maker
منوهای اصلی
نحوۀ ساختن یک رویداد
شبکه های اجتماعی
کاربردهای ادمودو
کار با ادمودو
جنبۀ اجتماعی ادمودو
فصل پنجم: سنجش و ارزشیابی
مقدّمه
اندازه گیری
سنجش
آزمون
ارزشیابی
سنجش، آموزش و یادگیری
شاخص های آزمون
روایی
روش تعیین روایی سازه
پایایی
تحلیل آزمون
فرایند تحلیل آزمون
ضریب دشواری یا سهولت
محاسبۀ ضریب دشواری
آزمون هنجاری و ملاکی
تفسیر ضریب دشواری
ضریب تمییز (افتراق)
فهرست منابع و مآخذ
الف) منابع فارسی
ب) منابع لاتین

محصولات مشابه

بیشتر