امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,800
نظر شما چیست؟
مایکروسافت یکی از شرکت های بزرگ و موفق در صنعت آی تی است. اما مانند هر شرکت بزرگی به ناگهانی یا با استفاده از شرایط خاص به اینجا نرسیده است. در واقع مهمترین چیزی که می توانید از مایکروسافت یاد بگیرید، نحوه ثروتمند شدن بیل گیتس موسس آن نیست، بلکه مسیری است که شرکت تا به امروز طی کرده و همینطور روش هایی که برای بهترین بهره برداری از امکانات اطرافش استفاده کرده است.

در میکروکتاب «مسیر مایکروسافت» به تاریخچه مایکروسافت می پردازیم و می بینیم چطور زمانی که کسی به نرم افزار باور نداشت، بیل گیتس در سطح گسترده ای در آن سرمایه گذاری کرد و می خوانیم چطور مایکروسافت به جایگاه امروزش رسید. نویسنده کتاب در کنار محاسن، از معایب و اشتباهات مایکروسافت هم صحبت می کند.

راندال استراس، استاد دانشگاه دولتی سن خوزه و یکی از نویسندگان دائمی مجله فورچون است. او در سال ۲۰۱۱ یک استارتاپ ایجاد کرد که توانست بلافاصله در وای کامبینیتور حضور پیدا کند و برای استارتاپش سرمایه بگیرد. رندال یکی از نویسندگان مطرح در نوشتن سرگذشت افراد و شرکت هاست. او تا کنون ۶ کتاب نوشته که همه آنها در مورد افراد موفقی چون جابز و شرکت های بزرگی که تبدیل به غول های تکنولوژی شدند چون اپل و مایکروسافت است.


... اکثر مردم بر این باورند که موفقیت مایکروسافت به خاطر بازاریابی قدرتمند اوست. اما در واقع، موفقیت مایکروسافت نتیجه مستقیم سه عامل است:
۱. توانایی استخدام و حفظ کارمندان هوشمند؛
۲. استفاده از ایده های مناسب برای پیشرفت در حوزه محصولات نرم افزاری؛
۳. استفاده هوشمندانه از بازخورد بازار در راستای بهبود محصولات.
تمام این عوامل، مفید و سودمند هستند اما آن چه واقعا همه چیز را در مایکروسافت ویژه می کند، انعطاف پذیری در برابر شرایط بازار است. در حقیقت، این شرکت چندین بار عملکرد خود را تغییر داده است،
صفحات کتاب :
124

کتاب های مشابه مسیر مایکروسافت