امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 65,000
نظر شما چیست؟
آسیب های اجتماعی (نوپدید): با تاکید بر تئوری های زیربنایی و راهکارهای مقابله ای

در سال های اخیر مسایلی همچون مشکلات اجتماعی، ناهنجاری های اجتماعی و مفاسد اجتماعی به شکل آسیب های اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار گردیده است. با نگاهی به تاریخ جوامع بشری انحرافات اجتماعی غالبا در اشکال قتل، دزدی، جرایم جنسی (زنا و لواط) و.... مطرح بوده است. ولی با توجه به عصر ارتباطات و فن آوری مشکلات اجتماعی نیز شکل و فرم دیگری یافته است و در عناوین مواد مخدر، تلفن همراه، رایانه و اینترنت، روسپیگری و ... به شکل پیچیده ای مطرح می باشد.

این فرآورده های فرهنگی ابزار مهمی برای انتقال فرهنگ می باشد، چنانچه در یک زمان کوتاه اطلاعات زیادی به سراسر جهان عرضه می گردد و بدنبال آن هردسته و گروهی می توانند فرهنگ ویژه خود را در سطح ملی/ فراملی پیدا کند. علیرغم ماهیت این مشکلات و صرفه نظر از آنکه متخصصان چگونه به آن می نگرند و آن را جرم یا بیماری تلقی می کنند از دیدگاه روانشناسی بررسی نوع رفتار و راه کارهای برخورد با آن بسیار پراهمیت می باشد.

لذا کتاب حاضر با این ایده و نگاه تدوین شده است تا علاوه بر بررسی آسیب های اجتماعی رایج در جامعه و دهه کنونی، تئوری های موجود در باب شکل گیری آسیب های خاص به راهکارهای عملی برخورد با آن نیز بپردازد ودر کنار سایر کتب موجود در جوامع علمی و دانشگاهی بعنوان کتب درسی نیز در رشته های علوم تربیتی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد. تمرکز اصلی کتاب بر آسیب های نوپدید اجتماعی از قبیل ماهواره و آسیب های ناشی از آن، اعتیاد به اینترنت، ازدواج اینترنتی، چت، فرار از منزل، مشکلات تلفن همراه و.... می باشد که در سه بخش و 17 فصل تدوین شده است.
صفحات کتاب :
375
کنگره :
HM811‏‫‬‭/ش7آ5 1391
دیویی :
302/542
کتابشناسی ملی :
2531849‬
شابک :
978-600-5413-68-7
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه آسیب های اجتماعی