امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟
نظارت و راهنمایی آموزشی رشته ای از علوم آموزشی است که در تمامی جهان هم به لحاظ رشته ای علمی در دانشگاه ها و عرصه ای تخصصی در نظام های آموزشی جای خود را باز کرده است. کتاب نظارت و راهنمایی آموزشی اثر کارل گلیکمن نیز به همین موضوع پرداخته است.

نظارت و راهنمایی آموزشی در عرصۀ بین المللی هم وفاقی فراگیر به عنوان دیسیپلینی مشخص راجع به آن ایجاد شده است امّا در کشور ما متأسفانه نه در دانشگاه به عنوان دیسیپلینی مشخص پذیرفته شده نه در نظام آموزشی به عنوان یک کارکرد مشخص روی آن تمرکز می شود. به نظر می رسد یکی از دلائل این امر فقدان کتب و منابع آموزشی غنی و راهنما باشد. کتاب نظارت و راهنمایی آموزشی (Leathership For Learning) قابل استفاده برای معلمین، مدیران مدارس، والدین دانش آموزان، کارشناسان و سیاستگذاران آموزش است.

در بخشی از کتاب نظارت و راهنمایی آموزشی می خوانیم:

بازدید های معمولی و گاه به گاه یک ناظر که چند بار در طول سال صورت می گیرد و معمولاً بدون بحث، نقد و برنامه ریزی مستمر با دیگران انجام پذیرد، باعث بی تفاوت شدن همکاران، نسبت به کارشان و یکنواخت شدن روال های کاری می شود و سطح حرفه ی آموزش را پایین می آورد. طبق تعریف، یک حرفه، کار افرادی است که دارای مجموعه ای از دانش ها، مهارت ها و روند های کاری است که همکاران به طور متناوب آن روال ها را آزمایش می کنند و به روز می نمایند. یک حوزه ی حرفه ای، در مقایسه با یک حوزه ی فنی، حوزه ای است که درآن افراد، نارضایتی مستمر مشتریان فعلی، از شیوه های کاری خود را ارج می نهند و این نارضایتی را مبنای ارائه ی خدمات بهتر به مشتریان آینده می دانند. تحقیقات نشان داده است، کادر آموزشی مدارس موفق همیشه شیوه های آموزشی موجود را مورد تردید قرار می دهند و دلایل خارجی را در عدم موفقیت دانش آموزان چندان مؤثر نمی دانند.
صفحات کتاب :
168
کنگره :
‏‫‬‮‭LB۲۸۰۶/۴‏‫‬‭‏‫‬‮‭/گ۸ر۹ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۷۱/۱۰۲‬‬
کتابشناسی ملی :
4667079
شابک :
‫‬‮‭‭978-600-309-279-2‬‬‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه نظارت و راهنمایی آموزشی