امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,800
نظر شما چیست؟
کتاب ثروتمند در روسیه برنده جوایزی چون پولیترز، انجمن ملی منتقدان کتاب و اُ. هنری شده است. این کتاب دربردارنده دو داستان کوتاه از جان آپدایک، نویسنده آمریکایی است. این دو داستان ماجرای سفر «هنری بچ» نویسنده، به اروپا و بازدید او از دو کشور روسیه و رومانی، با هدف مبادلات فرهنگی است.

در داستان نخست، با عنوان ثروتمند در روسیه Rich in Russia، ماجرای ورود هنری بچ به روسیه و اقامت کوتاه او در این کشور و ارتباط او با مترجمش، خانم «اکاترینا الکساندرونا» روایت شده است. هنریچ در این سفر، مبالغی پول بابت حق التألیف آثارش دریافت می کند و در مدت اقامت، درگیر خرج کردن آن هاست. زبان نویسنده، آمیخته به طنز و شوخی است. در ابتدای اثر نیز، مقدمه ای از «هنریچ» درباره کتاب گنجانده شده است.

جان آپدایک (John Updike)، نویسنده رمان و داستان کوتاه، شاعر، منتقد ادبی و هنری آمریکایی بود. از ۱۹۵۵ همکاری اش را با مجله نیویورکر آغاز کرد و به سرعت در عرصه نثر و نظم و نقد صاحب نام شد. آپدایک بیش از ۶۰ رمان، مجموعه داستان های کوتاه، شعر و نقد ادبی منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب ثروتمند در روسیه می خوانیم:

بعد ناگهان قدری دیرش شد و نگرانی به وجود آمد. چمدان هایش هنوز در هواپیما نبودند. یک باربر آبی پوش دو چمدان چرخدار را برد و چمدان مقوایی را گذاشت تا خودش حمل کند. همین جور که در طول باند تلوتلوخوران پیش می رفت، چمدان از هم پاشید. یکی از بست های آن شل شده بود و دیگری هم بنای همدردی با آن گذاشته بود. کتاب ها و اسباب بازی ها روی زمین افتادند؛ خزها روی آسفالت پخش شدند و پوست ها جوری در باد به حرکت در آمدند که انگار دوباره جان گرفته باشند. کیت از سد نگهبان ها عبور کرد و به کمک او شتافت؛ به کمک هم همه ی آن چیزها، به جز کتاب ها را دوباره توی چمدان گذاشتند.
صفحات کتاب :
112
کنگره :
‏‫PS3551‭‬ ‭/‮پ‬4‏‫‭ث4 1393
دیویی :
813/54
کتابشناسی ملی :
3022934
شابک :
978-600-6867-21-2
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه ثروتمند در روسیه