امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,900
نظر شما چیست؟
نوشته های رواقی لوسییوس آنییوس سنکا در کتاب در باب عمر فانی، مناظر پرقدرتی را پیش روی حیات می گستراند و اهمیت تعقل و مرگ را نشان می دهد و در ادامه با فصاحتی تمام و کمال، وضوح و حکمتی بی انتها راهنمایی ژرف برای همگان فراهم می آورد.

لوسییوس آنییوس سنکا (Lucius Annaeus Seneca) از فلاسفه ی رواقیون و مذهب وی نوعی دئیسم ساده (خداپرستی بدون اعتقاد به پیغمبران) بود. او صاحب تألیفات متعدد در فلسفه است و نیز چندین درام تراژدی نگاشت که تأثیر و نفوذ آن ها تا قرن نوزدهم بر فن درام اروپا و به خصوص فرانسه برجا بود. کتابی نیز در علم فیزیک نوشته که اهمیت دارد. از جمله کتاب های فلسفی وی یکی به نام «مروت» که خطاب به نرون است و دیگر کتابی موسوم به «مراحم» که در باب روابط اجتماعی بین دهنده و گیرنده بحث می کند و دیگری رساله ای است موسوم به «اپوکولو سینتوسیس» که در رد «کلودیوس» به زبان هجو نگاشته و آن را در ردیف کدوهای تنبل قرار داده است.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ ها و انقلاب ها الهام بخشیده اند. آن ها زندگی های بسیاری را ساخته اند و یا تباه کرده اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده های بزرگ)

در بخشی از در باب عمر فانی (On The Shortness Of Life) می خوانیم:

آیا چیزی ابلهانه تر از افکار کسانی هست که به آینده نگری خویش مباهات می کنند؟ آن ها خویشتن را پرمشغله می کنند تا زندگی شان را بهبود ببخشند و عمر خود در این مسیر می گذرانند که زندگانی شان را برنامه ریزی نمایند. آن ها اهداف خود را با نیم نگاهی به آینده تعیین می کنند.

اما همین امور بزرگترین عامل اتلاف زندگی شان می شود، غفلت هر روزی که از راه می رسد را می رباید و حال مان را با وعده آینده انکار می کند. بزرگترین مانع برای زندگی انتظار است، همانی که به فردا چنگ می زند و امروز را از دست می دهد. شما برای آن چه که در اختیار بخت و اقبال است برنامه ریزی می کنید اما آنچه که در دستان خود دارید را رها می کنید. به چه می نگرید؟ برای کدامین هدف تلاش می کنید؟ تمام آینده در تردید به سر می برد، زندگی بی درنگ است.
صفحات کتاب :
136
کنگره :
BF637‭‬‭ /ر2‭س85 1392‬
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
3097742
شابک :
978-600-6867-42-7
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه در باب عمر فانی