× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
0 امتیاز
0 نفر

رمز خلاقیت

شش مهارت اصلی کارآفرینان خلاق

نوع اثر : کتاب

نویسنده :

ارائه دهنده : سبکتو

قیمت نسخه چاپی : 2,000 تومان

خلاصه اثر

امی ویلکینسون در کتاب رمز خلاقیت: شش مهارت اصلی کارآفرینان خلاق، 6 ویژگی افراد خلاق را بررسی و با مثال هایی از دنیای واقعی موسسان شرکت های بزرگ و موفق آن ها را همراه می کند. شما برای خلاقیت و موفقیت به این میکروکتاب نیاز دارید.

چرا برخی کسب و کارها با اینکه اولین هستند نمی توانند موفق باشند؟ چرا برخی افراد را در هر کاری بگذاری موفق می شوند؟ افراد خلاق چه کسانی هستند؟ در میکروکتاب رمز خلاقیت (The Creator’s Code) می خوانیم که خلاقیت نه ذاتی است و نه با مدارک مختلف ایجاد می شود، بلکه اصول ساده ای دارد که اگر آن ها را بشناسیم و اجرا کنیم تبدیل به فردی خلاق می شویم که در هر زمینه ای به بهترین شکل عمل می کنیم.

پس از مصاحبه با بیش از 200 کارآفرین در شرکت هایی که بیش از 100 میلیون دلار درآمد داشته اند یا به بیش از 100 هزار نفر خدمات ارائه کردند، امی ویلکینسون متوجه شد که 6 مهارت مختلف وجود دارد که می تواند باعث موفقیت کارآفرینان شود.

1. شکاف ها را پیدا می کنند.
2. در جهت روشنایی حرکت می کنند.
3. از چرخه اودا استفاده می کنند.
4. عاقلانه شکست می خوردند.
5. ذهن شبکه ای دارند.
6. ارائه هدایای کوچک هستند.

یکی از نتایج انکارناپذیر تجربیات امی ویلکینسون این است که افراد خلاق، خلاق به دنیا نمی آیند، آن ها به مرور این 6 مهارت را یاد می گیرند، به کار می بندند و در نهایت به تیم شان انتقال می دهند. این 6 مهارت کاملا با هم درگیر هستند و یکدیگر را تغذیه می کنند تا انرژی و تکانه لازم را برای موفقیت فراهم کنند. برای پیدا کردن تجربه در این 6 مهارت، به هیچ استعداد ویژه ای احتیاج نیست. نیاز به مدرک و گواهی خاصی هم ندارید. توانایی تبدیل کردن ایده های خوب به کسب وکارهای بادوام در همه افرادی که مشتاق یادگیری و کار کردن هستند وجود دارد.

اگر چه هر فرد در مهارت های خاصی عملکرد بهتری دارد و در برخی دیگر ضعیف عمل می کند اما هر چه تمرین و تسلط مان را در این مهارت ها بیشتر کنیم، به شکل بهتری می توانیم از فرصت های به دست آمده استفاده کنیم. اگر یک فرد خلاق این 6 مهارت را کسب کند اتفاق فوق العاده ای برایش رقم خواهد خورد. افراد خلاق دوستان، مشتری ها، سرمایه گذار ها و همکاران را از همه حوزه ها به خود جذب و کارمندان را به وفاداران شرکت تبدیل می کنند. آن ها کاری می کنند که سرمایه گذار ها برای حمایت از شرکت باز گردند و بازگشت مالی شرکت را ارتقا می بخشند.

امی ویلکینسون (Amy Wilkinson)، محقق، مدرس دانشگاه و نویسنده است. همچنین او مدیریت شرکت خودش را هم به عهده دارد. امی چندین سال هم به عنوان مشاور در کاخ سفید فعالیت داشته است. در واقع چیزی که او را به موفقیت رسانده است طرز فکرش است. امی باور دارد که دنیا به سرعت در حال تغییر است و انسان باید خودش را با این تغییرات همسو کند. او با بیش از 200 کارآفرین و سرمایه گذار به طور مستقیم صحبت داشته و در مورد رویکرد آن ها صحبت کرده است. حاصل این تفکر و تحقیقات در کتاب رمز خلاقیت به خوبی بیان شده است.

جملات برگزیده میکروکتاب رمز خلاقیت:

- شما باید مسئولیت یادگیری تان را خودتان برعهده بگیرید. هر زمانی که یک استارتاپ را راه اندازی می کنید میان رضایت مندی و ترس در نوسان خواهید بود.
- ادامه دادن راهی که شما را به موقعیت کنونی تان رسانده است تنها دستورالعمل موجود برای به نتیجه رسیدن است.
- اکتشاف عبارت است از دیدن چیزهای که همه افراد می بینند و فکر کردن به چیزهایی که هیچ کس تاکنون به آن ها فکر نکرده است.
- من این جا هستم تا یک چیز با دوام بسازم، هر چیز دیگری که ساخته شود نوعی انحراف اتفاق افتاده است.
- اگر ما خودمان را بی رحمانه ارزیابی نکنیم، دیگران این کار را خواهند کرد.

در بخشی از میکروکتاب رمز خلاقیت می خوانیم:

اصولی که افراد خلاق برای هدیه دادن استفاده می کنند عبارتند از:

تصمیم می گیرند که به چه کسی کمک کنند. این افراد معمولا کسانی هستند که ارزش هایشان با افراد خلاق مشترک است. سارا بلکلی، موسس شرکت اسپنکس به کارآفرینان زن تازه کار کمک می کرد چرا که خودش نیز در شرایط آن ها قرار داشت.

آن ها پارامترهایی را مشخص می کنند که به روشنی نشان دهد چقدر زمان در اختیار دارند. بعضی بازه های زمانی 15 یا 30 دقیقه ای برای کمک کردن به دیگران اختصاص می دهند و برخی دیگر فقط به افرادی کمک می کنند که با مشکلی که در حوزه تخصصی خودشان است دست و پنجه نرم می کنند.

افراد خلاق تعاملی عمل می کنند. چنین نیست که یکبار به شما هدیه دهند و شما را به حال خودتان رها کنند، بلکه در بازه های مشخص سراغ شما می آیند و سعی می کنند ارزش بیشتری برای شما خلق کنند.

خلاقان فقط انسان هایی با باورهای خوب نیستند بلکه به صورت عملی هم به دیگران کمک می کنند. آن ها کمک کردن به دیگران را آغاز و به صورت طبیعی یک واکنش زنجیره ای به راه می اندازند که باعث می شود ارزش بسیار زیادی برای شان به همراه داشته باشد. آن ها به سخاوتمندی همچون یک مهارت نگاه کرده و تلاش می کنند در انجام آن تبحر بیشتری پیدا کنند. به طور کلی افراد خلاق باید 6 مهارت کلی را در خودشان ایجاد کنند تا در کسب وکارشان موفق شوند. همه این 6 مهارت مهم و کاملا سودمند هستند، اما زمانی که آن ها را با هم ترکیب می کنید نتایج فوق العاده ای به دست می آورید. به بیان دیگر این 6 مهارت یکدیگر را تقویت می کنند.

این طور نیست که این 6 مهارت تنها در اختیار افراد خاصی باشد یا تعداد کمی از افراد که بسیار با استعداد هستند از این ویژگی ها برخوردار باشند، بلکه همه ما می توانیم آن ها را در خودمان ایجاد کنیم و بهبود بخشیم. افراد خلاق انسان های فوق بشری نیستند، بسیاری از آن ها افرادی هستند که وارد حوزه های تازه ای می شوند که تخصص ویژه ای در آن ندارند. اما با به کار بردن این 6 مهارت و ایجاد تغییر در نگرش شان به جهان پیرامون، می توانند ایده های تازه خلق کنند. این فراید بسیار موفق است چرا که جهان روز به روز از حل مشکلات پیچیده اما مشخص فاصله می گیرد و به سمت واکاوی زوایای جدید و خلق ایده های تازه حرکت می کند.

کتاب دیجیتال

2,000 تومان

حجم : 142.4 کیلو بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 165

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

کتاب صوتی

3,000 تومان

حجم : 68.8 مگا بایت

طول صدا : 73 دقیقه

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 11

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

موضوعات

فهرست

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: شکاف ها را پیدا کنید
شهدخواران
معمارها
تجمع کننده ها
فصل دوم: حرکت در جهت نور
فصل سوم: استفاده از چرخه OODA
فصل چهارم: شکست خوردن عاقلانه
سرمایه گذاری های اندک
مشخص کردن نرخ شکست
چنان به خودتان باور داشته باشید که در انجام کار ثابت قدم باشید
نقاط ضعف تان را به نقاط قوت تبدیل کنید
فصل پنجم: ذهن های شبکه ای
ایجاد انجمن های همکاری
ایجاد تیم های موقت
استفاده از رقابت همراه با پاداش
استفاده از بازی های استراتژیک
فصل ششم: هدایای کوچک ارائه کنید
اصول هدیه دادن
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

محصولات مشابه

بیشتر