× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
0 امتیاز
0 نفر

ناحیه سودآوری

چطور ناحیه سودآوری کسب و کارمان را پیدا کنیم؟

نوع اثر : کتاب

ناشر : مجموعه سبکتو

نویسنده :

قیمت نسخه چاپی : 2,000 تومان

تعداد صفحات نسخه چاپی : 101

خلاصه اثر

در میکروکتاب ناحیه سودآوری: چطور ناحیه سودآوری کسب و کارمان را پیدا کنیم؟ نوشته آدریان سایوتزکی، درباره طراحی مدل های کسب وکار و قرار گرفتن در ناحیه سودآوری صحبت می کنیم. ابتدا از اولویت های استراتژیک یک کسب و کار می گوییم و سپس به انواع مدل درآمد زایی و سودآوری آن ها می پردازیم.

تفکر تجاری مرسوم این بوده که حقیقت را بازار تعیین می کند؛ به عبارت دیگر، هر کدام از شرکت ها که بزرگ ترین سهم بازار را به خود اختصاص دهند در نهایت سود بیشتری به دست خواهند آورد. با این حال، فلسفه ناحیه سودآوری، نشان می دهد که سهام بازار همیشه سود برابری تولید نمی کند. در هر بازار، به طور خاص، یک منطقه استراتژیک وجود دارد که در آن بیشترین مقدار ارزش افزوده برای مشتری ایجاد می شود و هر یک از شرکت ها تلاش می کنند بر آن منطقه کلیدی تسلط یابند.

ناحیه سودآوری بیشترین بازدهی و بزرگترین ارزش بازار را تولید می کند؛ صرف نظر از این که سهم آن ها جزئی از کل بازار باشد. کسب وکارها با استفاده از مدل های معین سودآوری یا همان استراتژی های روشن برای تولید ارزش افزوده به ناحیه سود دست می یابند. تعداد زیادی از مدل های معین سودآوری وجود دارد که می توانند مورد استفاده قرار گیرند، با این حال، قبل از این که مدل سودآوری بتواند به خدمت در آید، ابتدا باید کسب وکار مورد نظر را، به طور مؤثر و کارآمد، در چهار بعد تجاری طراحی نمود.

آدریان سایوتزکی (Adrian Slywotzky)، نویسنده ای سرشناس در زمینه کتاب های مدیریت و اقتصاد است. او دو مدرک کارشناسی ارشد یکی در زمینه حقوق و دیگری MBA از دانشگاه هاروارد دارد. توانایی و ذهن خلاق او در مدیریت باعث شده تا از سال ۱۹۷۹ تا به امروز نقش مشاور برای شرکت های بزرگ را داشته باشد. آدریان کتاب های زیادی در زمینه رشد و سودآوری نوشته که ناحیه سودآوری معروف ترین آن ها است. او جز ۲۵ مشاور برتر در زمینه کسب وکار در آمریکاست که در سال ۲۰۰۸ از طرف مقامات دولتی تقدیر شده است. او همچنین یک دکترای افتخاری از دانشگاه اکراین نیز دارد.

در بخشی از کتاب ناحیه سودآوری (The Profit Zone) می خوانید:

باز تعریف سیستم های سنتی، برای آگاهی از عناصر اثر بخشی که منجر به کاهش هزینه ها می شوند، ممکن است فرصت هایی برای سود آوری بیشتر فراهم کند؛ به خصوص اگر حاضران در بازار، به یک یا دو نوع از ساختارهای موجود، محدود باشند.

هر شرکتی که از این مدل های سودآوری استفاده می کند، باید پاسخ به سه سوال اساسی را بیاموزد:
- کدام یک از مشتریان فعلی آن ها، بیش از همه سودآور هستند؟
- از آن گروه، کدامیک بزرگ ترین پتانسیل رشد را در آینده دارد؟
- برای بر آوردن هر چه بهتر نیازهای پیش بینی شده ی این گروه خاص، چه منابعی برای تجهیز نمودن کسب وکار، لازم است؟ تجهیز به این نوع از اطلاعات مربوط به سود است که تخصیص منابع را آسان می کند و منافع به دست آمده از آن را به حداکثر می رساند.

سود کجاست؟ در دنیای دیروز، پاسخ این بود: از آن بازیکنانی است که دارای بیشترین سهم بازار هستند بپرس. در جهان امروز، پاسخ این است: از آن بازیکنانی که دارای بهترین مدل کسب وکار هستند، یک مدل طراحی شده که برای ارتباط با مشتری و سودآوری بالا است بساز.

کتاب دیجیتال

2,000 تومان

حجم : 207.6 کیلو بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 61

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

کتاب صوتی

3,000 تومان

حجم : 42.7 مگا بایت

مدت زمان : 45 دقیقه

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 7

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

موضوعات

فهرست

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: طراحی بنیادی کسب وکار
انتخاب مشتری
ارزش
کنترل استراتژیک
گستره
بعد نخست: انتخاب مشتری
بعد دوم: ارزش
مدل سود مجموع رویه
مدل سود هرمی محصول
مدل های چند مولفه ای سود
مدل سود واسطه ای (پلتفرمی)
مدل سود اولین سرمایه گذار
مدل سود با مقیاس نامتناسب یا سود انباشته
مدل سود بهره گیری از برند
مدل سود اسپین آف یا گردشی یا شرکت های اشتقاقی
مدل سود تخصص
مدل سود لوازم ؛ مواد مصرفی مرتبط با محصول
مدل سود استانداردهای صنعتی
مدل مقیاس سود معامله
مدل سود حلقه ی زنجیره ارزش
مدل سود صرفه جویی مقیاس تولید
مدل سود هزینه پایین تولید
بعد سوم: کنترل استراتژیک
بعد چهارم: گستره
گذاشتن همه این ها در کنار هم
فصل دوم: پیاده سازی مفاهیم ناحیه سودآوری و اهمیت آن در طراحی کسب وکار
مشتریان فعلی چه کسانی هستند؟
اولویت های آن ها چگونه تغییر می کند؟
چه کسی باید در آینده به مشتری تبدیل شود؟
چگونه یک کسب وکار می تواند برای مشتریان خود ارزش افزوده ایجاد کند؟
چگونه می توان کسب وکار را به اولین اولویت مشتری تبدیل کرد؟
کسب وکار، کدام مدل سود را به کار خواهد گرفت؟
طرح کسب وکار فعلی چیست؟
رقبای واقعی کسب و کار چه کسانی هستند؟
بهترین رقیب شما از چه نوع طراحی برای کسب و کار خود استفاده می کند؟
طراحی نسل بعدی کسب و کار چه باید باشد؟
نقاط کنترل استراتژیکی که در حال حاضر استفاده می شوند، کدامند؟
شرکت در حال حاضر چقدر ارزش دارد؟
فصل سوم: مثال هایی از کاربردهای فلسفه ناحیه سودآوری
جنرال الکتریک
SMH
کوکاکولا
چارلز شواب
اینتل
دیزنی
ترموالکترون
مَدن کامیونیکیشنز
مایکروسافت
شرکت کاردبورد باکس
پایان

محصولات مشابه

بیشتر