نظر شما چیست؟
در روزگار ما، به دلیل تغییراتی در سبک زندگی بشر، میزان باروری و فرزندآوری کاهش یافته است. حتی مواردی که زوج های جوان در حسرت داشتن فرزند مانده اند، موجب نگرانی خانواده ها و اطرافیان و کل جامعه می شود. شاید برخی زوج های جوان که به دلایلی فرصت مطالعه و کسب اطلاع دقیق را ندارند، زودتر دچار احساس نومیدی می شوند. اما خوشبختانه، با هجوم موازی طب مدرن و طب سنتی به این مشکل، امیدها به حداکثر رسیده است. مطالب این کتاب با دستورات منظم و دسته بندی شده اش، همین واقعیت را روشنی می بخشد.

بخش اول شامل فصل های 1 تا 5، به معرفی عوامل متعددی می پردازد که به قدرت باروری زوج ها آسیب می رسانند. توضیحات آن، به زوج های بدون فرزند کمک می کند تا هر عاملی را که احتمالاً بر سلامت و باروری شان تأثیر نامطلوب دارد، شناسایی و رفع کنند.

در بخش دوم شامل فصل های 6 تا 14، به خواننده آموزش می دهد که چگونه با تغذیه مناسب، ترک برخی عادات و رفتارهای سبک زندگی، رعایت بهداشت روانی، استفاده از مواد تقویتی و مکمل های پزشکی، و رفع برخی ضعف و بیماری های نامحسوس جسمی، شانس حامله شدن خود را افزایش دهند.

در بخش سوم شامل فصل های 15 تا 17، آزمایشات طبی معرفی شده اند که به شما کمک می کند تا علل و موانع باروری خود را از جهات مختلف (مثلاً بیماری‎ها و عفونت های خاص، کیفیت اسپرم ها و تخمک ها، مشکلات هورمونی) را بررسی کنید.

بخش چهارم شامل فصل های 18 تا 19، راه هایی مختلفی که علم پزشکی و متخصصان نازایی می توانند به شما کمک کنند (داروهای تقویتی، مشاوره ها در مورد زمان مقاربت و غیره) را معرفی می کند.

پنجم و ششم کتاب شامل فصل های 20 و 21 چگونگی ایجاد حالت و احساس ایمنی و آمادگی را با رفع خطرات و اجرای «برنامه چهار ماهه آمادگی» برای بارداری را شرح داده است.

و بالاخره، در بخش هفتم کتاب شامل فصل های 22 تا 24، نوبت به آموزش راه های موفقیت در بارداری، و مراقبت های دوران بارداری تا هنگام تولد فرزند می رسد.
صفحات کتاب :
152
کنگره :
RC889‏‫‭/گ8ر2 1391
دیویی :
‏‫‭616/696
کتابشناسی ملی :
3199559
شابک :
978-600-215-018-9‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه درمان طبیعی نازایی