خلاصه کتاب رهبران آخر غذا می خورند

چرا بعضی از تیم ها در همکاری با هم موفق هستند و برخی نه؟

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,800
نظر شما چیست؟

خلاصه کتاب رهبران آخر از همه غذا می خورند (کتاب leaders eat last)، با عنوان فرعی چرا بعضی تیم ها در همکاری با هم موفق هستند و برخی نه؟ نوشته سایمون سینک، از ویژگی هایی که یک مدیر باید داشته باشد گفته شده و در کنار صحبت از فرهنگ سازی از ایجاد سروتونین و دوپامین در کارمندان سخن به میان آمده است. خلاصه کتاب رهبران آخر غذا می خورند، توسط انتشارات سبکتو تهیه و ارائه شده است.

معرفی خلاصه کتاب رهبران آخر غذا می خورند

چطور یک شرکت می‌تواند نامش را در جهان ماندگار کند و یک شرکت هر روز با کارمندانش درگیر است؟ رهبر یا مدیر شرکت است که میزان موفقیت آن را تعیین می‌کند. رهبران و مدیران فرهنگ سازمان را می‌ساند و فرهنگ به کارمندان می‌گوید که صبح با اشتیاق سرکار بیایند یا هر روز بابت کاری که دارند غر بزنند. این میکروکتاب از ویژگی‌هایی که یک مدیر باید داشته باشد می‌گوید و در کنار صحبت از فرهنگ‌سازی از ایجاد سروتونین و دوپامین در کارمندان می‌گوید. از اینکه چطور انگیزه‌ای تمام نشدنی برای کارمندان شرکت یا استارتاپ خود ایجاد کنید. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب از نظر نیویورک‌تایمز و نامزد بهترین کتاب در گودریدز ۲۰۱۴ بوده است.

خلاصه کتاب رهبران آخر غذا می خورند

هنگامی که دریانوردان در شب اردو می زنند، اولین گروهی که غذا می خورند سربازان رده ی پایین هستند. بعد مقامات ارشد شروع به خوردن غذا می کنند و در نهایت رهبران آخرین گروهی هستند که غذا می خورند. اگر غذا به اندازه کافی وجود نداشته باشد، این رهبران هستند که چیزی برای خوردن گیر شان نمی آید نه سربازان رده ی پایین.

این نمونه ای عالی از رهبری واقعی است. هدف رهبران واقعی این نیست که با تحمیل هزینه به دیگران، جیب خود را پر کنند. آن ها افرادشان را همچون منابعی که می توان در زمان های مناسب از آن ها استفاده کرد و در مواقع دشوار کنارشان گذاشت، نگاه نمی کنند. همچنین آن ها نیاز های خود را بر نیازهای افراد دیگر مقدم نمی دانند. رهبران بزرگ مراقب افرادی که زیر نظرشان کار می کنند هستند و رفاه افرادشان را به هر چیز دیگری مقدم می دانند.

به بیان عملی رهبران بزرگ یک حلقه ایمنی حول افرادی که رهبری می کنند ایجاد می کنند. در محیطی که پر از خطرات واقعی است، هنر رهبری این است که روش هایی برای گسترش این حلقه ایمنی پیدا کند و این کار را بارها و بارها تکرار کند.

قدرت و تداوم یک شرکت به خاطر محصولات یا خدماتی که ارائه می کند نیست، بلکه نتیجه اتحادی است که میان افرادش برقرار شده است. هر یک از افراد شرکت نقشی در حفاظت از حلقه ایمنی بازی می کند و این وظیفه رهبر است که مطمئن شود افراد وظیفه شان را به خوبی انجام می دهند. این افراد نابغه نیستند که با قرار گرفتن در راس شرکت و مشخص کردن مسیر، باعث سر برآوردن افراد فوق العاده می شوند. بلکه این افراد فوق العاده هستند که با انجام درست کارهاشان باعث می شوند افرادی که در راس قرار دارند نابغه به نظر برسند.
این کتاب در هفت فصل با عناوین زیر به این مهم می پردازد:
فصل اول: کاری کنید که افراد احساس امنیت کنند
فصل دوم: واقعیت؛ فراهم کردن شرایط مناسب برای افراد تا شجاعت کافی داشته باشند
فصل سوم: مسیر؛ هرگز فراموش نکنید که افراد واقعی هستند، نه آمارها
فصل چهارم: انتزاع؛ مسئولیت‌تان را از صمیم قلب بپذیرید و در آن مهارت پیدا کنید
فصل پنجم: درس‌ها؛ فراموش نکنید که شما افراد را رهبری می‌کنید نه اعداد را، ۵ درس کلیدی که برای رهبری همیشه باید به یاد داشته باشید
فصل ششم: فراوانی؛ افرادتان را تشویق کنید که به یکدیگر کمک کنند
فصل هفتم: رهبری؛ رشد بیشتر و رهبران بهتر

برشی از متن خلاصه کتاب رهبران آخر غذا می خورند

شرکت کاسکو بسیار موفق شد چرا که متوجه شده بود کارکنان مانند اعضای یک خانواده هستند. به این ترتیب کاسکو به جای فوق‌العاده‌ای برای کار کردن تبدیل شد و عملکردی عالی از خود نشان داد. به بیان دیگر چیزی که برای کارکنان کاسکو خوب بود، سود قابل توجهی برای سهامداران آن هم فراهم کرد. امروز کاسکو دومین شرکت بزرگ خورده‌فروشی در آمریکا و هفتمین در جهان است و هیچ نشانی از افول در این شرکت دیده نمی‌شود.
جیمز سینگال، موسس کاسکو می‌گوید: «وال استریت به فکر این است که از امروز تا سه‌شنبه‌ آینده پول دربیاورد. ما مشغول ساختن سازمانی هستیم که تا ۵۰ سال آینده به کارش ادامه دهد.»‌ 
واقعیت این است که سودآوری هدف هر کسب‌وکاری است، اما گفتن اینکه این مسئولیت اصلی یک کسب‌وکار است اشتباه است. رهبران بزرگ سود شرکت را همچون سوختی برای فرهنگی که می‌خواهند ایجاد کنند در نظر می‌گیرند.
....
هنگامی که وقت تان را با افراد مختلف می گذرانید، نه تنها از هدف آن ها بیشتر مطلع می شوید بلکه می توانید فرصت های بیشتری برای همکاری با آن ها ایجاد کنید. واقعیت این است که دشمنان تنها به فکر مبارزه هستند، اما دوستان راه هایی برای همکاری پیشنهاد می دهند. یک مثال خوب برای این فرایند نسل امروزی سیاست مداران است. در گذشته افرادی که برای کنگره انتخاب می شدند، به واشنگتن نقل مکان می کردند تا بتوانند ارتباط بیشتری با رقبایشان داشته باشند.

به این ترتیب راحت تر می توانستند با آن ها دست به مصالحه بزنند. نسل کنونی سیاستمدان اما روزهای سه شنبه به واشنگتن پرواز می کنند و پنج شنبه به حوزه انتخابی شان باز می گردند تا سرمایه لازم برای کارهایشان را فراهم کنند. آن ها واقعا تمایلی به شناخت رقبایشان ندارند و همه افراد به فکر این هستند که با ایجاد پیشرفت در حوزه انتخابی شان یک بار دیگر انتخاب شوند.

درباره نویسنده کتاب رهبران آخر از همه غذا می خورند

سایمون سینک (Simon Sinek)، به معنای واقعی یک فرد مثبت و خوش بین است. او هر روز در توییترش مطالب الهام بخش به اشتراک می گذارد. سایمون کارش را به عنوان بازاریاب در آژانس های تبلیغاتی در دوران دانشجویی شروع کرد و بعد از فارغ التحصیلی شرکت خودش را راه اندازی کرد. او سخنران انگیزشی در اجلاس رهبران سازمان ملل متحد بوده و یکی از بهترین سخنرانان رویداد تد است که تئوری دایره طلایی را ارائه کرده است. او پنج کتاب نوشته که دو مورد آن ها از پرفروش ترین های نیویورک تایمز بوده است.

کتاب صوتی رهبران آخر غذا می خورند

کتاب صوتی خلاصه کتاب رهبران آخر غذا می خورند را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس به آن در کتابخوان فراکتاب گوش فرادهید.

خرید کتاب رهبران آخر غذا می خورند

قیمت کتاب رهبران آخر غذا می خورند در فراکتاب در نسخه‌الکترونیک و صوتی بسیار اندک است و نسخه‌های چاپی هم با تخفیف در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نقد کتاب رهبران آخر غذا می خورند

نظرات برخی از خوانندگان:
خیلی کتاب مفیدی بود و میشه از راهکارها در سازمان بهره برد. به عنوان شخصی که سالها تجربه مدیریتی داشتم بسیاری از راهکارها عملی است و نتایج مناسبی هم به همراه دارد. البته با فعالیت در این پست و مطالعه و عملی کردن راهکارها، نتایج بهتری را خواهید گرفت. پیشنهاد میکنم متن کامل کتاب رو هم مطالعه کنید چون به نظر من جامع تر هست.
...
کلا اقای سینک یک مربی انگیزشی عالی است و بیان مهربان و دلسوزانه‌اش در کتاب مشهود است من این کتاب را بصورت یک خلاصه حرفه‌ای ارائه دادم و بسیار بازخورد خوبی داشت. این کتاب برای مدیران و آفراد علاقه مند به حوزه رهبری توصیه میشه
...
کتاب بدی نیست اما بنظرم مطلب خاصی نداره که ارزش داشته باشه مطالعه کنید؛ توی این زمینه میشه از کتاب‌های بهتر و پربار تر استفاده کرد.
...
من از خواندن این کتاب فوق العاده لذت بردم. نکات کاربردی و قابل فهمی را مطرح می‌کرد که می‌توان در شرکت‌ها استفاده کرد. مخصوصا قسمت ترشح هورمونها که خودم به صورت تجربی آن را لمس کردم. باشد که رهبران سازمان از آن بهره گیرند

کتاب رهبران آخر غذا می خورند pdf

جهت دانلود خلاصه کتاب رهبران آخر غذا می خورند می توانید به نرم افزار فراکتاب مراجعه کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

کتاب رهبران آخر از همه غذا می خورند pdf

مشخصات خلاصه کتاب رهبران آخر غذا می خورند در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سبکتو
نویسنده: سایمون سینک
تعداد صفحه: 129
موضوع: موفقیت و سبک زندگی، مدیریت عمومی
قالب: pdf و صوتی 

صفحات کتاب :
129

کتاب های مشابه رهبران آخر از همه غذا می خورند