امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟
کتاب هنری وروجک کتاب می خونه نوشته ی فرانچسکا سایمون، داستانی طنز، مصور و آموزنده با زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان است.

مجموعه 24 جلدی «هنری وروجک» اثری از فرانچسکا سایمون (Francesca Simon) برای کودکان و نوجوانان به غیر از زبانی طنز دارای بار آموزشی و روان شناختی مسائل تربیتی است و به صورت غیرمستقیم به اثرات متفاوت تربیت روی فرزندان یک خانواده، ناهنجاری هایی مانند بیش فعالی، لجبازی و روش های غلط تربیتی همچون تحقیر کودک یا تبغیض اشاره می کند و با ظرافتی خاص ضمن تقابل شخصیت های داستان در موقعیت های مختلف، خواننده را غرق در ماجراهای خود کرده و به طور غیرمستقیم و در ضمیر ناخودآگاه این نکته را تداعی می کند که باید از انجام کارهای بد پرهیز کنیم.

فرانچسکا سایمون نویسنده کتاب، دوران کودکی خود را در کالیفرنیا گذراند سپس به دانشگاه آکسفورد رفت و به یادگیری تاریخ و ادبیات پرداخت. او در حال حاضر با خانواده اش در لندن زندگی می کند و تا به حال بیش از 45 کتاب نوشته است. آثار او بیشتر در زمینه طنز کودکانه، نمایشنامه و آشپزی است. وی برنده ی جایزه بهترین کتاب کودک سال 2008 در جشنواره کهکشان کتاب بریتانیا شده است.

در بخشی از کتاب هنری وروجک کتاب می خونه (Horrid Henry’s Stink Bomb) می خوانیم:

مطمئناً پیتر در خلاصه هایش کتاب «موش به شهر می رود» را داشت. اصلاً مگر می شود او بدون آن کتاب های بچه گانه زندگی کند؟ اما برای یک روز در شهر بازی بودن او هر کاری لازم باشد می کند. هنری به سرعت از روی لیست پیتر برای خودش نوشت و فکر کرد: «آخیششش بالاخره نوشتم! ایووووووللللل! جایزه ی بزرگ من اومدم.»

ولی بعد هنری یادش آمد خلاصه ی پنج کتاب برای برنده شدن در مسابقه کافی نیست. او شنیده بود که کلر هفده تا کتاب خوانده. اوووه! اگر لازم نبود او خلاصه ی کتاب بنویسد و یا اصلاً خانم اکس همه ی کتاب ها را نخوانده بود و همه چیز را بلد نبود او حتماً مسابقه را می برد.

ولی کمی بعد ناگهان یک ایده ی فوق العاده به ذهنش رسید. او واقعاً از اینکه همچین فکری به سرش زده بود متعجب بود. البته کتاب هایی بود که خانم اکس راجع به آن ها چیزی نمی دانست. منظور هنری کتاب هایی بود که اصلاً نوشته نشده بود! هنری نگاهی به لیستش انداخت: «موش به شهر می رود، خاطرات شگفت انگیز موش در شهری که با سگ، گربه و اردک ملاقات می کند.» هنری فکر کرد: «آخه چرا این موش بدبخت و تنها باید فقط بره شهر؟» و بعد خیلی سریع شروع به نوشتن کرد: «موش به روستا می رود. او...» هنری مکث کرد. هیچ چیزی به ذهنش نمی رسید. موش می توانست در روستا چه چیزهایی ببیند؟
صفحات کتاب :
32
دیویی :
‏‫‭‮دا‬۸۲۳/۹۱۴‏‫‬‭س۲۶۵ھ‌‌و‌و‌ک ۱۳۹۶
کتابشناسی ملی :
487352
شابک :
‫‬‭978-600-8693-61-1
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه هنری وروجک کتاب میخونه