کتاب دنیای وارونه من pdf

مجموعه کاریکاتورهای فخرالدین دوست محمد

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,500
نظر شما چیست؟
نظر سید مسعود شجاعی طباطبایی (مدیر خانه کاریکاتور ایران ) درباره کاریکاتور های فخر الدین دوست محمد

کارتون یا طنز ترسیمی، گونه ای تصویری از بیان طنز آمیز رویدادها در دنیای معاصر است، این گونه هنری تبدیل به زبان قابل فهم برای عموم شده است تا جایی که آن را زبان بین المللی هم نامیده اند.

کاریکاتوریست خوب ایرانی، فخرالدین دوست محمد، با استفاده از این زبان گویا و موثر لحن زیبا شناسانه نوینی برای طرح هایش ایجاد کرد که بسیار تاثیرگذار است، آثار او به ظاهر بسیار ساده به نظر می رسند، اما توانمدی او را در ارائه مفاهیم به شکلی بسیار تاثیرگذار و قالبی جدید بخ منصه ظهور می رسانند.

فخرالدین با نمادها و زبان شیرین طنز کشورمان کاملا آشناست، در واقع او کلیدواژه های طنز ایرانی را به خوبی می شناسد و در آثارش به زیبایی از آن ها بهره می برد. بنابراین در دنیای او شاهد شوخ طبعی های ظریف و با ملاحت خاص این مرز و بوم روبرو هستیم. فخرالدین دوست محمد هنرمند گرانمایه کرمانشاهی در طرح های طنزآمیزش به تفسیر رویدادها و اتفاقات می پردازد.

او از شیوه ای بهره می جوید که بدون کلام حاوی معناهای موثری برای مخاطبان بیشمارش است. در واقع آثار این هنرمند را می توان در یک فرایند زمانی معنا کرد و آن هنری است که با خلاقیت سرشار او گره می خورد و مبتنی بر نوآوری های فردی او می باشد. این هنرمند گام به گام مراحل شکل گیری یک سبک و سیاق خاص را طی کرده است و حالا می توان بدون امضا، آثارش را به راحتی شناسایی کرد که این مهم، در دنیای کارتون و کاریکاتور امروز یک امتیاز ویژه به حساب می آید که نشان از توانمندی های فردی او در این عرصه دارد.

بسیار خوشحالم که مجموعه آثار این هنرمند به چاپ می رسد، او شایستگی چاپ آثارش را دارد و مطمئنم بسیاری از علاقه مندان این زمینه هنری از انتشار کتاب او خوشحال خواهند شد.

طرح های فخرالدین انعکاس زندگی مردم است که با ارتباط صریح با مخاطب دارای فرمی زیبا و جدید از این رسانه جدید و تاثیرگذار است. انتشار این مجموعه را به هنرمند گرانمایه این مرز و بوم تبریک می گویم و آرزوی موفقیت های روزافزون برای او دارم.
صفحات کتاب :
182
کنگره :
NC۱۷۲۰‭‬ ‭/‮الف‬۹‏‫‬‭د۸۶ ۱۳۹۷
دیویی :
۷۴۱/۵۹۵۵‬
کتابشناسی ملی :
5158451
شابک :
978-600-03-2254-0
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه دنیای وارونه من