امتیاز
5 / 5.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
17,000
50%
ت 8,500
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
26,000
50%
ت 13,000
خرید چاپی
65,000
15%
ت 55,250

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب اخبات برگردانی است از سه سخنرانی مرحوم صفایی حائری در شب های قدر رمضان 1370 در شهر مقدس مشهد است. موضوع این سخنرانی ها بحثی است پیرامون اخبات به عنوان راه وصول به حق.
انتشارات لیله القدر نشر کتاب اخبات را بر عهده گرفته است. 

معرفی کتاب اخبات

بعضی وقت ها در شب های ماه مبارک، حالتی بر من می گذرد که امیدوارم بتوانم شما را هم در آن حالت داخل و سهیم کنم تا هم کمکی به شما و هم شکر نعمت و عنایتی که به من شده باشد. من دوست دارم شما هم در این حال شریک باشید و خلاصه تأملاتی را که در چند آیه داشته ام، برایتان بیان می کنم تا شاید شما هم دعایی بکنید و قدمی بردارید و کاری کنید. اعتماد من به طلب و اقدام خودِ شماست که هر کدام با نیت و توجهی آمده اید و ساعاتی هم منتظر شده اید. چه بسا همین، رزقی را برای خودِ ما فراهم کند و ما نیز از ناحیه شما مرزوق و مورد عنایت بیشتری قرار گیریم. 
استفاده از اصطلاحات قرآنی و تسلط ایشان بر بحث و تنبّه های غفلت زدا که به مقتضای شب های قدر است از ویژگی های این کتاب است.

خلاصه کتاب اخبات

علی صفایی حائری معتقد است که نه طاعت و نه عصیان هیچ یک مقرب نیست بلکه آن چیزی که تقرّب می آورد انکسار است. در این سه سخنرانی ایشان بحث هایی در مورد علائم اخبات، مفهوم اخبات ، زمینه های اخبات ، تجلی اخبات و وسعت آثار و راه رسیدن به اخبات مطرح نموده اند.

البته با توجه به فضای معنوی جلسه و اقتضائات شب های قدر، بحث های دیگری هم که مرتبط با این لیالی است مطرح گشته است. 
بعضی از عناوین سرفصل های کتاب اخبات از قرار زیر است:
شب نوزدهم رمضان
از هیچ گناهی دور نیستیم
اغترار به رحمت
علائم اخبات
شب بیست و یکم
مفهوم اخبات
زمینه های اخبات
ابتلاء به حالت، اغترار به طاعت
و...

برشی از متن کتاب اخبات

برخلاف همه ادعاهایی که تا به حال شنیده اید که با طاعت، قرب حاصل می شود، من اعتقادم این است که نه طاعت و نه عصیان، بلکه انکسار است که مقرب است.

غرورِ طاعت و غرورِ حالت، مُبعِد هستند. وصال رحمت منوط به اخبات، خشیت و خضوع است. چون این مخبتین هستند که قرب حق به آنان واصل می گردد.
...
دعوت حادثه ها 
کسانی که در حد اولیاء حق ایثار کردند، مزد نخواستند، سپاس هم نخواستند، اینها با دو خوف همراه هستند، ولی مایی که منتظریم تا صدامان بزنند، وضعیتمان مشخص است. ما دعوت حوادث را نمی فهمیم. 
بعضی وقت ها که با رفقا دور هم جمع هستیم، وقتی کسی را می بینم که پایش به استکانی و یا آشغالی می خورد و بدون توجه عبور می کند و آن را بر نمی دارد، این معنا به ذهنم خطور می کند که وقتی امروز دعوت این حوادث کوچک را ندیده می گیریم و این استکان و یا آشغال را برنمی داریم، قطعاً در فردای دیگر، دعوت حوادث بزرگ را هم ندیده خواهیم گرفت. 
اگر فردا پیش ما صدها شکم را هم پاره کنند، بی تفاوت خواهیم بود، اگر هم دعوت حوادث را شنیدیم و اقدامی کردیم، منتظریم تا مزدی و ترفیعی بدهند و یا لااقل سپاسی بکنند! 
آیا ما با کسانی که بنای تبعیّت از آنها را داریم و سنگ ولایت آنها را به سینه می زنیم، برابریم؟ آیا در مسیر راه آنها هستیم؟

دانلود رایگان کتاب اخبات

امکان دانلود رایگان کتاب اخبات وجود ندارد.بدیهی است دانلود رایگان آن تضییع حق نویسنده می‌باشد. می‌توانید از طریق نرم‌افزار فراکتاب با صرف هزینه ای پی دی کتاب اخبات را دانلود کنید و پس از دانلود آن را در کتابخوان مطالعه کنید. 

صوت اخبات علی صفایی حائری

کتاب صوتی اخبات در فراکتاب تهیه و ارائه نشده است. 

خرید کتاب اخبات

نسخه چاپی کتاب اخبات را می‌توانید از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب سفارش داده و خریداری کنید. 

اخبات یعنی چه

 در لغت به زمین فراخ و پست، خَبْت می گویند. خبت به معنای 《اَلْمُطْمَئِنُّ مِنَ الْاَرْضِ》هم آمده است؛ یعنی زمین آرام و مطمئن. در بعضی از کتاب ها، به زمین های فراخ و دشت های گسترده معنا کرده اند. »أَخْبَتَ« به معنای »قَصَدَ أَوْ نَزَلَ الْخَبْتَ« هم آمده است؛ یعنی اینکه قصد چنین سرزمینی را کرد و یا در چنین سرزمینی سُکنی گرفت.
اخبات، آن انکسار باطنی، آن خشیت باطنی و آن دل شکستگی است، که تو را به وصال رحمت حق می رساند.

دانلود کتاب های عین صاد

از دیگر کتاب های علی صفایی حائری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کتاب صراط
کتاب روابط متکامل زن و مرد

دانلود کتاب اخبات

می‌توانید پی دی اف کتاب اخبات را از طریق نرم‌افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود کتاب اخبات مشخصات کتاب اخبات در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: لیله القدر
نویسنده: علی صفائی حائری (ع.ص)
تعداد صفحه: 123
موضوع: اخبات به عنوان راه وصول به حق
قالب: pdf و چاپی با تخفیف

صفحات کتاب :
123
کنگره :
‏‫‭BP250/4‏‫‭/ص7‮الف‬3 1385
دیویی :
297/632
کتابشناسی ملی :
‭م‌84-41008
شابک :
978-964-7803-35-9
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه اخبات