امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,900
نظر شما چیست؟
کتاب چگونه بالاتر از دیگران پرواز کنید نوشته ی محمدرضا بیات سرمدی، اثری بی نظیر برای پیروزی در زندگی و کسب و کار است.

از این نویسنده کتاب های متعددی چاپ شده است که بیشتر به موضوعات پیروزی، موفقیت در کسب و کار و زندگی روزمره پرداخته است. ما هر یک معجزه ای شگفت انگیز هستیم که باید به خود ایمان آوریم و بکوشیم تا بی همتایی مان را لحظه به لحظه زندگی کنیم و برای این کار باید بال هایمان را بگشاییم و از جاذبه سنگین روزمرگی جدا شده و در آسمان بی انتهای احتمالات به پرواز درآییم و آنگونه ای زندگی کنیم که شایسته انسانی برتر است، زیرا ما به دنیا آمده ایم تا با خلق شگفتی، جهانی را دگرگون سازیم.

در بخشی از کتاب چگونه بالاتر از دیگران پرواز کنید می خوانیم:

کودکی، دوران معجزات پایان ناپذیر است. هرآنچه در پیرامون یک کودک می گذرد، گویی معجزه ای شگفت انگیز است که می تواند او را سرشار از شور و هیجان کند. یکی از معجزات دوران کودکی من، دوربین های عکاسی بودند که بلافاصله پس از گرفتن عکس، آن را چاپ می کردند.

در آن روزگار خاطره انگیز کودکی، هرگاه برای تفریح به پارک های عمومی شهر می رفتیم، بی صبرانه منتظر مرد عکاسی بودیم که برای گرفتن عکس آن جا پرسه می زد و زمانی که او را می یافتیم همه در کنار یکدیگر می ایستادیم و رو به دوربین لبخند می زدیم. آن گاه به سرعت دور عکاس حلقه می زدیم و با تعجب به کاغذ سفیدی خیره می شدیم که از شیار جلوی دوربین خارج می شد و ناباورانه به تصویری جادویی نگاه می کردیم که آرام آرام روی آن نمایان می شد و سرانجام تصویرمان را می دیدیم که به خودمان لبخند می زند!

در آن روزگاران، آن عکس های فوری برای من که کودکی خردسال بودم همانند معجزه ای باور نکردنی بود؛ اما امروزه آلبوم های قدیمی و رنگ و رو رفته ی خانه ی پدری، دیگر آن جادوی خود را از دست داده اند، زیرا می توانم تمام فرایند چاپ عکس روی فیلم عکاسی را در کمتر از ده دقیقه به هر کودک بازیگوشی توضیح دهم.

آنچه امروز مرا به شگفتی وا می دارد این است که چگونه یک قطعه عکس ساده که در گوشه ای از آلبوم قدیمی پنهان شده است، می تواند در یک نگاه، مرا سوار بر بال های حریری یک خاطره کند و با سرعت نور در اعماق ناپیدای گذشته های گنگ و مبهم، به دوردست ها و به سرزمین کودکی ام بازگرداند و تک تک آن لحظه های به ظاهر از یاد رفته را در من زنده کند؛ آنگونه که گویی آن لحظات در حال تکرارند. انگار گذشته و حال، تنها توهّمی در ذهن آدمی هستند و تمامی ابدیت تنها لحظه ا ی بی پایان است که از ازل تا ابد را در بر گرفته!
صفحات کتاب :
144
کنگره :
BF637 ‭/م8‏‫‬‮‭ب9815 1393
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
3531563
شابک :
978-964-236-600-2
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه چگونه بالاتر از دیگران پرواز کنید