امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟
کتاب تاملی بر افکار استیو جابز نوشته لیندر کاهنی، این فرصت را به شما می دهد تا با طرز فکر استیو جابز آشنا شوید و همچنین در این باره که چگونه نوآوری داشته باشید، مطالبی را به شما آموزش می دهد.

استیو جابز ویژگی های شخصیتی خود را در کسب و کار وارد کرد. او در چهار دهه فعالیت کاری اش به چهره ای بسیار قدرتمند تبدیل شد، صنعت کامپیوتر و فناوری را دگرگون کرد و همواره الهام بخش ستایش گران و پیروان خود بود. او به رغم محبوبیت چشمگیرش، در کارها بسیار محرمانه رفتار می کرد، او نابغه ای حساس بود و همان قدر که به داشتن بینش و بصیرت شهرت داشت، طغیان های خشمش نیز زبان زد بود. لیندر کاهنی، نویسنده ی کتاب حاضر، شخصیت او را کالبد شکافی می کند تا به راز شهرت افسانه ای اش پی ببرد. استیو جابز، بنیانگذار اپل، خصوصیاتی مانند خود شیفتگی، کمال گرایی و ایمان کامل به بصیرت خود داشت که عده ای آن ها را ضعف می دانستند. او با داشتن چنین خصوصیاتی، شرکت را به رغم مشکلات زیادش، به سر منزل مقصود رساند.

این کتاب، بسیار جذاب و جالب توجه است و نگاهی اجمالی به انگیزه های مردی دارد که شرکت را به گونه ای رهبری کرد که هیچ مدیر ارشد اجرایی تا امروز موفق به انجام این کار نشده است.

در بخشی از کتاب تاملی بر افکار استیو جابز (Inside Steves brain) می خوانید:

امروزه بیشتر شرکت های فناوری به جای صحبت درباره ی محصولات، درباره ی راه حل مشکلات و تجربیات مشتریان صحبت می کنند. مایکروسافت از پخش کننده ی موسیقی زون خبر می داد و در اخبار مربوط به آن، این عنوان به چشم می خورد: «مایکروسافت در چهاردهم نوامبر، پخش کننده ی موسیقی زون را در اختیار مشتریان می گذارد.» در این اخبار علاوه بر خود محصول به نظرات مشتریان، که خواستار برقراری ارتباط با دیگر دوستداران موسیقی به صورت آنلاین و آفلاین از طریق وای فای زون بودند، هم اشاره شده بود. مایکروسافت می گفت این یک راه حل کلی برای ارتباط محصولات سرگرمی با یکدیگر است.
در دسامبر 2005، شرکت تحقیقاتی فارستر، که در زمینه ی تحقیقات بازار فعالیت داشت، مقاله ای را با این عنوان منتشر کرد: «به مشتریان به جای محصولات عادی محصولات دیجیتال بفروشید.» فارستر به این موضوع اشاره کرده بود که مشتریان هزینه ی زیادی را صرف خرید محصولات گران قیمت مانند تلویزیون های بزرگ اچ دی می کنند؛ اما از خرید خدمات و محصولاتی که به زندگی آن ها معنا می بخشد، خودداری می کنند. توصیه ی شرکت این بود که برای از بین بردن این فاصله، صنایعی که در زمینه ی محصولات دیجیتال فعالیت دارند، از فروش محصولات و خدمات مستقل خودداری کنند و محصولات دیجیتالی عرضه کنند که کاملا یکپارچه و تحت کنترل یک برنامه ی کاربردی هستند.»

در سپتامبر 2007، استیو جابز در یک رویداد مطبوعاتی ویژه در سانفرانسیسکو، برای معرفی نخستین آی پاد لمسی لبخند زنان روی صحنه رفت و طی نود دقیقه سخنرانی اش به معرفی هدایای عید آن سال پرداخت که آی پادها و امکان دانلود مجانی آهنگ به وسیله ی وای فای از فروشگاه موسیقی آی تیونز در کافی شاپ های استارباکس از آن جمله بودند.
صفحات کتاب :
303
کنگره :
‏‫HD۹۶۹۶/۲‭‬‭/‮الف‬۹۲ج۲‏‫‬‮‭۱۳۹۳
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۳۸/۷۶۱۰۰۴۰۹۲‬
کتابشناسی ملی :
3624545
شابک :
978-964-236-619-4
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه تاملی بر افکار استیو جابز