امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 49,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب اصول موفقیت اثر برایان تریسی، به شما می آموزد که با سازماندهی مجدد زندگی تان از طریق شیوه هایی آسان می توانید با بالاترین کیفیت و کمیت، زندگی رضایتمندانه ای داشته باشید.

طبق یک نظریه ی روان شناسی، هشتاد و پنج درصد خوشبختی شما در زندگی از روابط فردی تان سرچشمه می گیرد. تعاملات شما و زمانی که با کسانی که برایتان مهم هستند صرف می کنید، منبع اصلی لذت، خوشی و رضایتی خواهد بود که هر روز نصیب شما می شود. پانزده درصد باقی مانده ی خوشبختی شما برآمده از دستاوردهایتان خواهد بود. متأسفانه خیلی ها از آنچه به راستی مهم است غفلت می کنند و اجازه می دهند اوضاع وارونه شود. آن ها روابط خود را که منبع اصلی خوشبختی شان است قربانی می کنند تا در کار به چیزهای بیشتری برسند. اما کار، در بهترین حالت، می تواند فقط یک منبع جزیی و موقتی خوشبختی و رضایتی باشد که هر کس می خواهد.

این سؤال کلیدی که چگونه در زندگی مان به تعادل برسیم، جواب کاملی ندارد؛ ولی با راهکارهای کتاب اصول موفقیت (Principles of success) می توانید در حوزه هایی که برایتان اهمیت دارند، بیشتر حضور داشته باشید و کار کنید. این راهکارها اغلب مستلزم تغییرات در شیوه ی تفکر و استفاده از زمان است، ولی هزینه ای که برای آن صرف می کنید ارزشش را دارد.

برایان تریسی (Brian Tracy)، در این کتاب درباره ی اهمیت خودشناسی و اینکه چه چیزی در زندگی برای هر فرد مهم است به طور جدی سخن می گوید. اساس همه ی موازنه ها و انتخاب ها، ارزش های شماست و همه ی تنش ها و فشارها و بدبختی ها ناشی از این است که به چیزی باور دارید و به آن اهمیت می دهید، ولی می بینید در عمل دارید کار دیگری انجام می دهید. تنها در صورتی احساس خوشبختی و شادی و آرامش خواهید کرد که ارزش ها و فعالیت هایتان با هم متناسب و هماهنگ باشند.

در بخشی از کتاب اصول موفقیت می خوانیم:

هدف برنامه ریزی راهبردی برای جلب همکاری، یافتن راه هایی برای سازماندهی کسب و کار به منظور افزایش برگشت سود ویژه است. منظور از سود ویژه، برگشت سرمایه ای است که در هر زمینه سرمایه گذاری شده است. برگشت سود ویژه در کسب و کار می تواند با تغییر منابع از حوزه های کم ارزش تر به حوزه های دارای ارزش بالقوه بالاتر افزایش یابد.

در برنامه ریزی راهبردی شخصی، هدف مشابهی دنبال می شود. در اینجا نیز هدف، افزایش برگشت سود ویژه است، ولی برگشت سود ویژه به معنای برگشت نیروست. هدف همه ی کارهایی که در زمینه ی رشد فردی، تعالی و تزکیه ی نفس، هدف گذاری و مدیریت زمان انجام می شود این است که به شما کمک کند برگشت نیرو یا به قول دوستم کن بلانچارد، «برگشت زندگی تان» را افزایش دهید. شما همواره در حال سازماندهی و بازسازماندهی وقت و منابع تان هستید تا بتوانید از وقت و نیرویی که صرف فعالیت های روزمره می کنید بیشترین لذت، رضایت و پاداش را دریافت کنید.

شرکت ها سرمایه ی مالی دارند و شما سرمایه ی انسانی دارید. سرمایه ی انسانی شما از نیروی ذهنی، احساسی و جسمی تان تشکیل می شود. هر چه نیروی بیشتری برای سرمایه گذاری داشته باشید و هوشمندانه تر آن را سرمایه گذاری کنید، پاداش هایتان نیز بزرگ تر خواهد بود.

مقدار زمانی که صرف کار یا روابطتان می کنید مهم نیست، بلکه این مهم است که چه مقدار از خودتان را وارد گود کرده اید. برفرض اگر دیر به بستر بروید، زود از خواب بیدار شوید و خسته سر کار بروید، شاید هشت ساعت کار کنید ولی کیفیت و کمیت کاری که در این مدت می توانید انجام دهید افت می کند؛ در مقایسه با این که وقتی به خوبی استراحت کرده باشید و سرشار از شور و شوق باشید، فقط به بخش اندکی از بهره وری بالقوه تان خواهید رسید.
صفحات کتاب :
160
کنگره :
BF۶۳۷‭‬ ‭/م۸‏‫‭ت۳۴ ۱۳۹۱‮
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
2582083
شابک :
978-964-236-388-9
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه اصول موفقیت