امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,100
نظر شما چیست؟
هدف مقالات این مجموعه آن است که معضلات و مسائل اصلی در اندیشه «محمد عابد الجابری» (2010-1935) را بیان کند و روش برخورد او با آن مسائل را نشان بدهد؛ در واقع تلاش می کنیم پیش از آنکه پاسخ او را به این مسائل ذکر کنیم، روش برخورد و رویکرد او را با این چالش ها به تصویر بکشیم. مقالات این مجموعه در حقیقت زنجیره به هم پیوسته ای است که سعی دارد این مهم را انجام دهد.

در زمان های گذشته، که جاده مشخصی برای طی مسیر مهیا نشده بود، از آثار رهروان و علامت هایی که در مسیر نصب شده بود یا با استفاده از تجربه افرادی که این مسیرها را طی کرده بودند راه از بی راه شناخته می شد.

دیگر راه ها نیز به همین مقیاس است. تجربه اندوخته شده هر امتی در مسیر های فرهنگی و سیاسی ... و سمت و سویی که هر ملتی برای برون شد از مشکلات خود انتخاب کرده، گام هایی که بر داشته، و مسیری که طی کرده می تواند درس آموز باشد و از این تجارب و آگاهی ها می توان در پیمودن راه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، و اجتماعی بهره مند شد. قرآن کریم، با آیاتی که درباره امم گذشته آورده، راه را برای این درس آموزی گشوده است.

امیرالمؤمنین، در نهج البلاغه، حالات امت ها را بسیار شبیه دانسته و به درس آموزی از گذشته برای رسیدن به آینده صحه گذاشته اند. (نهج البلاغه /نامه 31)

تجربیات اقوام را می توان در آینه اندیشه نخبگان هر جامعه ای مشاهده کرد. غفلت از محصول اندیشه متفکران هزینه زیادی را به ما تحمیل می کند. این غفلت...
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
180
کتابشناسی ملی :
3800979
شابک :
‏‫‭978-600-03-0105-7‬‬

کتاب های مشابه روش مواجهه با دشواره سنت در اندیشه جابری