امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تعبیر خواب

فرشاد نجفی پور در کتاب تعبیر خواب (روان شناسی تفسیر رویاها)، خوانندگان را با آنچه علم در مورد خواب و تفسیر رویا کشف کرده، آشنا می کند. نویسنده در کتاب تعبیر خواب، به بررسی جنبه های روانشناسی خواب بر اساس منابع معتبر و به روز پرداخته و با ذکر نام منابع سعی کرده تا اعتماد خوانندگان باریک بین و نقاد را به این سطور جذب کند.

خواب از یک منظر، تلاش انسان برای رسیدن به تمایلاتش است، به خصوص آن هایی که در بیداری برآورده نمی شود. خواب یک ظاهر دارد، قصه ای که از خواب یادمان مانده است؛ و یک محتوا یا معنای پنهان. ظاهر خواب گیج و گمراه کننده است، مگر تفسیر خواب بلد باشیم.

از دیدگاهی دیگر، خواب موضوعی اتفاقی است که سلول های مغز آغازگر آن هستند. این پیام به اندام های حرکتی می رسد اما چون بدن قادر به حرکت نیست، مغز دچار تضاد می شود. به همین دلیل با مدد گرفتن از حافظه نمایش نامه ای می سازد که واقعی به نظر می آید. از این دیدگاه خواب بی معنا است و هیچ ربطی به واقعیت ندارد. ولی در واقع این طور نیست چون خواب انعکاس خاطرات، ترس ها، امیدها و تمایلات است.

گزیده کتاب تعبیر خواب

نباید اجازه داد که مسائل ناخودآگاه فردی در تاریکی و دور از چشم باشد. جهل داشتن نسبت به مسائل ناخودآگاه فردی بسیار بی معنی است. هرکس باید از تمایلات و سائق خود و نیز مسائل ارتباطی با دیگران اطلاع داشته باشد. این تصور بسیار غلط است که شخصی مسائل خود را صد درصد اخلاقی یا هنری یا هر نوع پنداشت دیگری فرض کند. آگاهی از ناخودآگاه فردی یعنی شناخت خود.

از دیگر نکات مهم در تفسیر رویا، تفسیر عناصر رویا است. لازم است سؤال شود که چرا این اشخاص یا این مکان در خواب به عنوان تصویر انتخاب شده اند. در دیدن اشخاص باید توجه کرد که آیا باید در تفسیر خواب تفسیر عینی به کار برد یا نه؛ یعنی تصویر خواب به عین (نه خود شخص) و به شخصی غیر از او اشاره دارد یا ذهنی است؛ یعنی آیا به ذهن (خود شخص) برمی گردد؟ در تفسیر ذهنی می توان از نمادها برای تفسیر رویا استفاده کرد.

در دیدن اشخاصی که با آن ها سر و کار داریم یا نقشی در زندگی ما ایفا می کنند، می توان تفسیر عینی را به کار برد اما در مورد اشخاصی که مدت ها است آن ها را ندیده ایم یا چندان تماسی با آنان نداریم، می توان تفسیر ذهنی را به کار برد.

صفحات کتاب :
120
کنگره :
BF1078‏‫‭/ن3ت7 1390
دیویی :
135/3
کتابشناسی ملی :
2706512
شابک :
978-964-236-426-8
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه تعبیر خواب