کتاب رهبری در سطح برتر pdf

این کتاب در بردارنده ی ده ها سال تحقیق و بیست و پنج سال تجربه و بصیرت های رهبری کنت بلانچارد است ...

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رهبری در سطح برتر

کتاب رهبری در سطح برتر اثر کن بلانچارد با ارائه ی تعریف جدیدی از رهبری، به موضوع کارآمدی سازمانی و رهبری در سطح برتر می پردازد. این کتاب با شعار «قدرت و ظرفیت بالقوه ی افراد و سازمان ها را برای فضیلت عالی تر شکوفا سازید» و ارائه ی ارزش های عملکردی اخلاق، روابط، موفقیت و یادگیری، افراد را به رهبری در سطح برتر ترغیب می کند.

کن بلانچارد (Kenneth Blanchard) نویسنده و کارشناس مدیریت اهل ایالات متحده است. او تاکنون بیش از ۶۰ کتاب نگاشته که بیشتر آن ها با حضور نویسندگانی دیگر بوده است. موفق ترین کتاب او با عنوان مدیر یک دقیقه ای بیش از ۱۳میلیون جلد فروش داشته و به زبان های زیادی ترجمه شده است.

گزیده کتاب رهبری در سطح برتر

تحقیقات به روشنی، تأثیر خارق العاده ی یک چشم انداز مشترک یا مکتب بنیادین را در عملکرد مالی بلند مدت نشان می دهد. کالینز و پورانز با تحقیقاتی که ترتیب دادند دریافتند سود سهام افزوده ی سازمان های دارای عملکرد برتر (HPO)، شش برابر شرکت های «موفق» و پانزده برابر بازار معمولی است که بیش از پنجاه سال قدمت داشته باشد! به همین دلیل، اگر می خواهید امتیازات سازمان های دارای عملکرد برتر (HPO)، سازمان خود را بهبود بخشید و به هدف برسید، چشم انداز، بستر آغاز است.

تحقیقات، نشان داده، زمان و از همه مهم تر مشخصه ی ذاتی رهبران بزرگ در بسیج کارکنان در جهت نیل به یک چشم انداز مشترک، توانمندی این رهبران محسوب می شود. اگر رهبری در خدمت یک چشم انداز مشترک قرار نگیرد، می تواند به نوع «خود خدمتگزار» تبدیل شود. در این صورت رهبران گمان می کنند که کارکنانشان آن جا هستند تا به جای این که به مشتریان خدمت کنند، در خدمت آن ها باشند. سازمان هایی که در آن رهبران، انرژی شان را به جای این که بر اهداف و مقصد بزرگ تر سازمان متمرکز کنند بر بازشناخت، قدرت و موقعیت معطوف می دارند، به بوروکراسی های خود خدمتگزار تبدیل می شوند. نتایج چنین رفتارهایی به تازگی در اِنرون، وُرلدکام و دیگر شرکت ها به خوبی مشهود است.

همین که رهبر، چشم انداز مشترک را تبیین و برای همه روشن کرد، می تواند بر خدمتگزاری تمرکز کند و در برابر نیازهای مردم پاسخگو باشد؛ چون این را درک کرده که نقش رهبری از میان برداشتن موانع و کمک به مردم برای رسیدن به آن چشم انداز مشترک است. بزرگ ترین رهبران، دیگران را از طریق ائتلاف در مورد یک چشم انداز مشترک بسیج می کنند. گاهی رهبران این کار را در ابتدا انجام نمی دهند، ولی بزرگ ترین ها، سرانجام این کار را می کنند.

دیویی :
‏‫‭658/4092‬
کتابشناسی ملی :
2882899
شابک :
978-964-236-465-7‬‬‬
سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
431
کنگره :
‏‫‭HD57/7‭/ب8ر9 1391‬

کتاب های مشابه رهبری در سطح برتر