× public_lbl_my_posts آثار من shop_lbl_channels public_lbl_profile_dropdown_edit خروج از حساب کاربری
0 امتیاز
0 نفر

رهبری در سطح برتر

این کتاب در بردارنده ی ده ها سال تحقیق و بیست و پنج سال تجربه و بصیرت های رهبری کنت بلانچارد است ...

نوع اثر : کتاب

ناشر : نسل نواندیش

نویسنده :

مترجم : نگار مختاری

صفحات کتاب : 431

کنگره : ‏‫‭HD57/7‭/ب8ر9 1391‬

دیویی : ‏‫‭658/4092‬

کتابشناسی ملی : 2882899

شابک : 978-964-236-465-7‬‬‬

سال نشر : 1391

خلاصه اثر

کتاب رهبری در سطح برتر اثر کن بلانچارد با ارائه ی تعریف جدیدی از رهبری، به موضوع کارآمدی سازمانی و رهبری در سطح برتر می پردازد. این کتاب با شعار «قدرت و ظرفیت بالقوه ی افراد و سازمان ها را برای فضیلت عالی تر شکوفا سازید» و ارائه ی ارزش های عملکردی اخلاق، روابط، موفقیت و یادگیری، افراد را به رهبری در سطح برتر ترغیب می کند.

کن بلانچارد (Kenneth Blanchard) نویسنده و کارشناس مدیریت اهل ایالات متحده است. او تاکنون بیش از ۶۰ کتاب نگاشته که بیشتر آن ها با حضور نویسندگانی دیگر بوده است. موفق ترین کتاب او با عنوان مدیر یک دقیقه ای بیش از ۱۳میلیون جلد فروش داشته و به زبان های زیادی ترجمه شده است.

کن بلانچارد دربارۀ دلیل نگارش این کتاب می گوید:

نگارش این کتاب به دلایل متعدد صورت می گیرد. نخست این که، رؤیای ما این است که روزی برسد که همه شخصی را که در سطح برتر، رهبری می کند، بازشناسند؛ رهبران «خود - خدمتگزار» تنها به گذشته تعلق داشته باشند و رهبری در تمام دنیا از کسانی تشکیل شده باشد که مانند رابرت گرین لیف بگویند: «نخست خدمت کنید و سپس رهبری.» ما به نوشتن این کتاب روی آورده ایم تا رویایمان را تحقق بخشیم. در ثانی، دیدگاه کن بلانچارد کامپنیز بر رهبری در سطحی برتر متمرکز شده است. این نوع رهبری با یک دیدگاه شروع می شود.

من و جسی استونر کتابی نوشته ایم تحت عنوان با تمام نیرو به جلو! که به قدرت چشم انداز می پردازد. از نظر ما، یک چشم انداز برانگیزاننده به شما می گوید که «شما که هستید» (مقصود شما)، «به کجا می روید» (تصور ترجیحی شما از آینده)، و «چه چیز سفر شما را هدایت می کند» (ارزش های شما). قصد کن بلانچارد کامپنیز کمک به افراد و سازمان ها به منظور رهبری در سطح برتر است. شعار تبلیغی ما، تعریف جدید ما را از رهبری می رساند: «قدرت و ظرفیت بالقوه ی افراد و سازمان ها را برای فضیلت عالی تر شکوفا سازید.»

در بخشی از کتاب رهبری در سطح برتر (Leading at a higher level) می خوانیم:

تحقیقات به روشنی، تأثیر خارق العاده ی یک چشم انداز مشترک یا مکتب بنیادین را در عملکرد مالی بلند مدت نشان می دهد. کالینز و پورانز با تحقیقاتی که ترتیب دادند دریافتند سود سهام افزوده ی سازمان های دارای عملکرد برتر (HPO)، شش برابر شرکت های «موفق» و پانزده برابر بازار معمولی است که بیش از پنجاه سال قدمت داشته باشد! به همین دلیل، اگر می خواهید امتیازات سازمان های دارای عملکرد برتر (HPO)، سازمان خود را بهبود بخشید و به هدف برسید، چشم انداز، بستر آغاز است.

تحقیقات، نشان داده، زمان و از همه مهم تر مشخصه ی ذاتی رهبران بزرگ در بسیج کارکنان در جهت نیل به یک چشم انداز مشترک، توانمندی این رهبران محسوب می شود.

اگر رهبری در خدمت یک چشم انداز مشترک قرار نگیرد، می تواند به نوع «خود خدمتگزار» تبدیل شود. در این صورت رهبران گمان می کنند که کارکنانشان آن جا هستند تا به جای این که به مشتریان خدمت کنند، در خدمت آن ها باشند. سازمان هایی که در آن رهبران، انرژی شان را به جای این که بر اهداف و مقصد بزرگ تر سازمان متمرکز کنند بر بازشناخت، قدرت و موقعیت معطوف می دارند، به بوروکراسی های خود خدمتگزار تبدیل می شوند. نتایج چنین رفتارهایی به تازگی در اِنرون، وُرلدکام و دیگر شرکت ها به خوبی مشهود است.

همین که رهبر، چشم انداز مشترک را تبیین و برای همه روشن کرد، می تواند بر خدمتگزاری تمرکز کند و در برابر نیازهای مردم پاسخگو باشد؛ چون این را درک کرده که نقش رهبری از میان برداشتن موانع و کمک به مردم برای رسیدن به آن چشم انداز مشترک است. بزرگ ترین رهبران، دیگران را از طریق ائتلاف در مورد یک چشم انداز مشترک بسیج می کنند. گاهی رهبران این کار را در ابتدا انجام نمی دهند، ولی بزرگ ترین ها، سرانجام این کار را می کنند.

کتاب‌الکترونیکی

12,900 تومان

حجم : 6.8 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 432

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

موضوعات

فهرست

فهرست مطالب
مقدمه
رهبری در سطح برتر (به قلم کن بلانچارد)
بخش اول. بینش خود را بر مبنای هدف و چشم انداز درست قرار دهید
فصل . آیا سازمان شما عملکرد برتر دارد؟
فصل . قدرت چشم انداز
بخش دوم. با مشتریانتان درست رفتار کنید
فصل . خدمت به مشتریان در سطح برتر
بخش سوم: با کارکنانتان درست رفتار کنید
فصل . کلید، توانمندسازی است
فصل . رهبری موقعیتی: مفهوم انسجام و یکپارچگی
فصل . خودرهبری: قدرت فراسوی توانمندسازی
فصل . مشارکت در عملکرد
فصل . مهارت های ضروری برای مشارکت در عملکرد: مدیر یک دقیقه ای
فصل . رهبری موقعیتی تیم
فصل . رهبری سازمانی
فصل . راهبردهای مدیریتِ تغییر
بخش چهارم. نوع درست رهبری را پیشه کنید
فصل . رهبری خدمتگزارانه
فصل . تعیین دیدگاه های رهبری شما

محصولات مشابه

بیشتر