امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قوانین ثروت

کتاب قوانین ثروت اثر ریچارد تمپلر، تمرکز بر رفتار ثروتمندان دارد و در پی پاسخ دادن به این سوال هاست که اشخاص برای پول درآوردن چه کار می کنند؛ چگونه پول می سازند؛ چگونه پس از کسب درآمد، آن را حفظ می کنند؛ چگونه پول شان را خرج می کنند؛ چگونه پول شان را سرمایه گذاری می کنند؛ چگونه از پول شان لذت می برند و چگونه پول شان را صرف اقدامات نوع دوستانه می کنند.

همه ی ما دوست داریم وضعیت مالی خوبی داشته باشیم و ثروتمند و پولدار باشیم. کسانی که قبلاً به ثروت رسیده اند ما را هیجان زده می کنند. آ ن ها چگونه به ثروت دست یافته اند؟ چگونه می توانیم ما هم پولدار شویم؟

حقیقت ساده این است که آنچه افراد ثروتمند می دانند ما نمی دانیم و کارهایی انجام می دهند که ما انجام نمی دهیم و ذهنیت خاص و اعمال و قوانین رفتاری خاصی را دنبال می کنند. این قوانین آن افراد را از سایرین جدا می کند که ریچارد تمپلر (Richard Templer) آن ها را در این کتاب، به صورت یک سیستم تبیین شده در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید ثروتمند یا ثروتمندتر شوید.

گزیده کتاب قوانین ثروت (The rules of wealth) 

با داشتن ظاهری مانند ثروتمندان می توانید ثروتمند شوید.

یک بار آقایی را دیدم که جلوی تابلویی ایستاده بود و به چند اطلاعیه ی استخدام نگاه می کرد. او یک جفت کتانی کثیف و یک لباس بافتنی کلاه دار پوشیده بود، صورتش را اصلاح نکرده بود، و در حالی که دست هایش درون جیبش بود خیلی شل و ول و بی حال ایستاده بود. به نظر می رسید با همین سر و وضع می خواهد برای یک مصاحبه ی کاری برود که بی شک آن فرصت را از دست می داد. سپس می خواست ادعا کند که این منصفانه نیست، هیچ کس به او یک فرصت نمی دهد، زندگی خیلی بی ارزش است.

من مصاحبه های کاری زیادی انجام داده ام و کمتر پیش آمده است تحت تأثیر طرز لباس پوشیدن افراد شرکت کننده قرار گرفته باشم. تلاش نکردن برای حفظ ظاهر همیشه برایم تعجب برانگیز بوده است، همان گونه که تحقیق نکردن و علاقه نداشتن نیز برایم این گونه است. از آن ها می پرسیدم: «چرا می خواهید برای این شرکت کار کنید؟» می گفتند: «نمی دانم.» می پرسیدم: «ما در این شرکت چه کاری انجام می دهیم؟» می گفتند: «نمی دانم.»

قصد ندارم خیلی روی ظاهر فرد حساسیت نشان دهم؛ اما متوجه شده ام که تلاش نکردن با موفق نشدن ارتباط مستقیم دارد. افراد فقیر، فقیر به نظر می رسند. البته نه به این خاطر که مجبورند این گونه باشند. آن ها لباس هایی می پوشند که آ ن ها را انگشت نما می کند. اگر لباس هایشان را عوض کنند، حتماً شرایطشان نیز عوض خواهد شد چرا که دیگران عکس العمل متفاوتی به آ ن ها نشان خواهند داد. ما از نسل گوریل ها و شمپانزه ها خیلی دور نیستیم و همان طور که می دانید انسان نماها بیشتر به واسطه ی ظاهر و طرز راه رفتنشان با هم مرتبط اند. همیشه با افرادی که ضعیف و نیازمند به نظر می رسند همین گونه برخورد می شود. افراد قدرتمند، با غرور راه می روند و کاملاً مصمم و بااعتماد به نفس به نظر می رسند. حرفم این است که لازم است قوی و مطمئن به نظر بیایید. همه ی ما باید قوی و مطمئن به نظر بیاییم.

لازم است قوی و مطمئن به نظر بیایید. ممکن است بپرسید چگونه می توانیم طوری لباس بپوشیم که ثروتمند به نظر برسیم؟ پول آن را از کجا بیاوریم؟ انتظار سؤال های بهتری داشتم. قدری متفاوت فکر کنید. شمپانزه ها و گوریل ها بدون لباس این کار را انجام می دهند. منظور من، بیشتر طرز راه رفتن شماست نه طرز لباس پوشیدنتان. تصویری که در کل از خود ارائه می دهید اهمیت دارد.

اما این بدین معنا نیست که نامناسب و بد لباس بپوشید؛ همه می توانند بهتر و شیک تر لباس بپوشند. شما می توانید یک دست لباس مناسب قرض بگیرید یا یک دست کت و شلوار خوب اما ارزان خریداری کنید (اگر واقعاً پول یک دست کت و شلوار ندارید لازم نیست کل مبلغ آن را بپردازید، می توانید با کارت اعتباری خرید کنید!). برای اولین مصاحبه ی کاری ام در یک رستوران از یک نمایشگاه خیریه یک دست کت و شلوار عالی که دو جیب زیبا در قسمت سینه داشت و یقه های آن پهن و از جنس ساتن بود خریدم. ساعت ها تلاش کردم تا بالاخره ظاهرم آراسته شد. برای اولین بار بیشتر شبیه هنرپیشه ها شده بودم تا یک کارگر رستوران. فکر می کنم تأثیر زیادی روی صاحب رستوران گذاشتم. البته من خیلی تند رفته بودم و بعداً مجبور شدم یک دست کت و شلوار مشکی معمولی بخرم، اما در نظر همکارانم همیشه به عنوان یک فرد شیک پوش و برجسته شناخته شدم، نه یک ژنده پوش. با این که برای کارگری در آن رستوران کلاس بالا همه ی ویژگی های لازم را نداشتم، با استخدام من موافقت شد. مطمئن باشید که این مورد حتماً مثمرثمر است.

 مانند پولدارها لباس بپوشید تا مردم فکر کنند شما واقعاً پولدار هستید و با شما همان گونه برخورد کنند. در مورد سبک ها و رده های لباس پوشیدن و شیک پوشی بیشتر بدانید؛ در مورد لباس پوشیدن افراد ثروتمند بیشتر بدانید. اگر مانند افراد فقیر لباس بپوشید، به طور حتم مانند فقرا با شما برخورد خواهد شد. هر کاری انجام می دهید، فقط از جواهرات درشت و پر زرق و برق استفاده نکنید. بله، ستاره های ثروتمند موسیقی ممکن است بتوانند این کار را بکنند؛ اما شما نمی توانید. من هم نمی توانم. وقار و شیک پوشی، باید هدف ما باشد. مانند پولدارها لباس بپوشید. به کیفیت فکر کنید. لباس های اتودار بپوشید. سر و صورت تان را اصلاح کنید. ناخن هایتان تمیز باشد. مطمئنم که منظورم را متوجه شدید.

صفحات کتاب :
320
کنگره :
‏‫‬‬‭HB251‏‫‬‭‬‬‬‮‮‏‫‬‭/ت8ق9 1393‬
دیویی :
332/02401‬
کتابشناسی ملی :
3395716
شابک :
978-964-236-516-6
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه قوانین ثروت