امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بهترین آفریده خداوند

 کتاب بهترین آفریده خداوند یک اثر پژوهشی درباره عبدالرحیم مبارک است که این نویسنده، مناقب امیرمؤمنان علی(ع) را از گوشه گوشه کتب اهل سنت جمع‌آوری کرده و کتاب محققانه‌ای با نام «خیرُ البریة» تدوین کرده است.                 

هرچند مقام و مرتبه حضرت محمّد(ص) از تمامی آفریدگان بالاتر است؛ امّا در میان مخلوقات، هیچیک در داشتن فضائل و مناقب و کرامات به پای امیرمؤمنان حضرت علیّ بن ابی طالب(ع) نمی رسد؛ کسی که رسول خداوند ایشان را «خیرُ البریه؛ بهترین مخلوقات» نامیدند و خداوند علیّ اعلی نام ایشان را «علیّ» گذاشت؛ بلندمرتبه و ستودنی.

هر چند که شناخت حقیقی حضرت علی(ع) را جز در توان خداوند و رسول خدا(ص) نیست؛ با این حال در تعریف و تمجید و برشمردن فضائل بی شمار حضرت امیرمؤمنان(ع) کتاب های بسیاری نوشته شده است که بسیاری از آنها متعلّق به شیعیان و ولایتمداران به ولایت اهل بیت(ع) است.

فهرست شگفت آور کتاب بهترین آفریده خداوند به نحوی است که خواننده شیعه در ابتدای امر از خود می پرسد، آیا براستی چنین ویژگی ها و خصائلی از حضرت علی(ع) در کتاب شیعیان نقل شده است که اهل سنت آن را نقل کرده اند؟! ویژگی هایی همچون: آفریده شدن موجودات از نور حضرت علی(ع)، الطاف خداوند به امیرالمؤمنین(ع)، علی(ع) به منزله کعبه و قرآن و...، سبقت امیرالمؤمنین(ع) در نماز و روزه و جهاد و...، آیات نازل شده درباره حضرت علی(ع)، علوم بی پایان امیرالمؤمنین(ع)، شباهت حضرت علی(ع) به انبیای الهی، همراهی امیرمؤمنان با تمامی پیامبران الهی(ع)، ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در عرش الهی، حضرت علی(ع) در معراج رسول خدا(ص)، محبّت و علاقه فراوان ملائکه به امیرمؤمنان(ع) و....

این اثر پژوهشی را به تمامی دوستداران حضرت امیر(ع)، محقّقان شیعه و اهل سنّت و تمامی حقیقت جویان پیشنهاد می کنیم. واکنش خواننده پس از خواندن کتاب بهترین آفریده خداوند: مهر امیرمؤمنان(ع) سینه شما را گرم می کند و به جای سیرابی از عشق ایشان، تشنه تر می شوید به معرفت و عشق بیشتر...؛ ان شاءالله.

صفحات کتاب :
717
کنگره :
BP37/35‏‫‭‏‫‬‮‭/م213خ9041 1398
دیویی :
297/951
کتابشناسی ملی :
5609698
شابک :
978-964-2918-70-6
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه بهترین آفریده خداوند