کتاب 110 پرسش و پاسخ pdf

در زمینه معارف اسلامی و مسائل اجتماعی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟
یکی از مهم ترین دغدغه های ذهنی و فکری نسل جوان، سؤال است. گاهی یک سؤال مدت ها شخصی را مشغول خویش می سازد. مهم تر از آن، پاسخ هایی است که به سؤالات داده می شود. اگر پاسخ مناسب و دقیق سؤالات اصلی زندگی را دریافت کنیم، هم به نوعی آرامش می رسیم و هم در شناخت مسیر درست زندگی، گام برمی داریم. سؤالات مطرح شده در این کتاب، عموماً پیرامون همان مشکلاتی است که در جامعه شاهد هستیم:

• چگونه به عدالت برسیم؟ و چه موانعی بر سر راه است؟
• آیا شکل زندگی که امروزه رسانه ها تبلیغ می کنند، زندگی مطلوب و دوست داشتنی است؟
• زکجا آمده ام آمدنم بهر چه بود/ به کجا می روم آخر ننمایی وطنم
• سؤال از سرنوشت نهائی انسان، سؤالی همیشگی، اصلی و عمومی است.
به هرحال تا پایان زندگی با سؤال سر و کار داریم. هر قشری به تناسب ذهن و فکر خود سؤالاتی دارد؛ کسی از هستی اشیا می پرسد و دیگری دوست دارد از کُنه وجود اشیا مطلع شود.

موقعیت شخص سؤال کننده بالاتر از معمول است. کسی که نمی داند و نمی داند که نمی داند، سؤالی هم ندارد. کسی که نمی داند و می داند که نمی داند، برایش سؤال پیش می آید. پس سؤال، به فرموده رسول اکرم9 نصف علم است.

یکی از بهترین جلسات در جامعه، محافلی است که در آن، گفت وگوهای علمی و سؤال و جواب صورت گیرد. به هرحال، طرح سؤال به خودی خود نوعی تحرک و تلاش ایجاد می کند و انسان را به کار و عمل وا می دارد. اگر بعضی سؤال ها در سطح جامعه عمومی شود و در اکثر محافل و مجالس مطرح شود، نشانه کمال آن جامعه است.
صفحات کتاب :
200
کنگره :
BP۱۲‏‫‬‭‭‭‏‫‭/م۶۴ص۴ ۱۳۹۶
دیویی :
۲۹۷/۰۷۶
کتابشناسی ملی :
4833559
شابک :
978-600-94882-3-0
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه 110 پرسش و پاسخ