امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟
کتاب آموزش C# - بخش اول نوشته علی هندی ورکانه، یک درس پایه برای رشته کامپیوتر است که هدف آن آموزش یک زبان برنامه نویسی است. در این اثر سعی بر آن شده است که زبان برنامه نویسی C# با زبانی ساده و قابل فهم بیان شود.

در گام نخست یک برنامه ساده و نحوه ترجمه و اجرای آن از طریق خط فرمان توضیح داده شده است. در گام دوم با محیط برنامه نویسی ویژوال استودیو به عنوان ابزاری قدرتمند برای برنامه نویسی آشنا می شوید. در گام سوم متغیر و انواع آن بیان شده است. در گام چهارم با عبارت ها و عملگرهای ریاضی و محاسباتی آشنا می شوید. در گام پنجم دستورات شرطی و کنترل اجرای دستورات توضیح داده شده است. و بالاخره در گام ششم ساختارهای تکرار و حلقه ها بحث می شود که توانایی نوشتن برنامه های کاربردی را به دست می آورید.

زبان C# یک زبان سطح بالا، شی گرا و همه منظوره است که به وسیلۀ شرکت مایکروسافت هم زمان با پیدایش لایه نرم افزاری جدید آن به نام NET. ابداع و توسعه پیدا کرده است. از نرم افزارهای متنوع و گوناگونی از جمله نرم افزاهای اداری و برنامه های کاربردی تحت وب گرفته تا نرم افزارهایی برای تلفن همراه و بازی های کامپیوتری، با زبان C# و با استفاده از لایه NET. تولید می شود.

زبان C# شباهت زیادی به زبان های C++ و Java دارد و ویژگی هایی را از آن ها تقلید کرده، یا بعضی امکانات آن ها را بهبود داده است. تلاش شده است که بهترین ویژگی ها گردآوری شود، اما بر خلاف زبان جاوا که متن باز است، C# در انحصار و اختیار سازنده آن یعنی شرکت مایکروسافت است. زبان های C++ و Java هر دو به زبان C بر می گردند که در سال 1970 ابداع شد و معروفیت آن به دلیل نوشتن سیستم عامل UNIX به وسیله آن بود. زبان C، یک زبان حرفه ای است که دست برنامه نویس را برای نوشتن برنامه و دسترسی به سخت افزار، باز می گذارد و دارای انعطاف بسیار زیادی است، به همین دلیل کمتر اشتباهات منطقی برنامه نویس را کنترل می نماید. اما در زبان C#، در هنگام ترجمه و همچنین اجرای برنامه دقت زیادی بر روی تطبیق و به کارگیری داده ها صورت می گیرد تا از اشتباهات دستوری برنامه نویس یا کاربر جلوگیری نماید.
صفحات کتاب :
87

کتاب های مشابه آموزش C#