نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حکمرانی حزبی و دمکراسی حزبی

کتاب حکمرانی حزبی و دموکراسی حزبی نوشته‌ی ولفگانگ سی. مولر و هانه مارسه نارود، ضمن تولید ادبیات در این زمینه، به بررسی احزاب سیاسی از زوایای مختلف و نقش آن در پارلمان‌های اروپایی می‌پردازد.

کتاب حکمرانی حزبی و دموکراسی حزبی (Party governance and party democracy) که حاصل مطالعه بر روی 28 دموکراسی اروپایی است، تصویری از آینده‌ای که می‌تواند پیش روی ما به عنوان یک کشور در حال توسعه باشد را ارائه می‌دهد. ما می‌توانیم با توجه به بررسی‌های آسیب‌شناسانه این کتاب پیرامون احزاب اروپایی مسیر خود را اصلاح کنیم. علاوه بر آن، احزاب ایرانی نیز می‌توانند از کتاب حکمرانی حزبی و دموکراسی حزبی استفاده فراوانی داشته باشند. احزاب ایران با بهره‌گیری از این کتاب می‌توانند آسیب‌‌ها و چالش‌هایی را که احزاب اروپایی با آن‌ها مواجه شده‌اند بشناسند و مسیر درست را انتخاب کنند تا در آینده دچار چنان بحران‌هایی نشوند.

این روزها، احزاب سیاسی به عنوان تنها مکانیسم موفقی تلقی می شوند که تضمین می کنند دموکراسی در یک دولت اتفاق بیفتد. به گفتهٔ ساتوری، «آن دسته از احزابی که شکل هیئت به خود گرفته اند، علت وجودی و نقش غیرقابل جایگزین خود را در پیاده کردن حکومتِ برخاسته از مردم و پاسخ گو یافته اند.»

البته که احزاب سیاسی نوشدارو نیستند، ولی تا جایی که ما می دانیم، مکانیسمی با عیوب کمتر هستند که به واسطهٔ نهادهای دموکراسی به خوبی کار می کنند.

کتاب حکم رانی حزبی و دموکراسی حزبی در ۱۳ فصل دربارهٔ وجود احزاب و چگونگی تداخل آن ها با یکدیگر و نقش دولت در تشکیل آن ها و همچنین نقش آن ها در پارلمان های اروپایی می گوید. ابتدا از مفاهیم شروع می کند و بر رقابت سیاسی احزاب تمرکز می کند و رفتار آن ها را با یکدیگر تحلیل می کند. پس از آن، دربارهٔ دموکراسی های پارلمانی و نقش دولت ها و چگونگی تشکیل دولت ها می نویسد و در نهایت هم نقش احزاب را در تشکیل دولت ها و همچنین تأثیر دولت را بر عملکرد احزاب واکاوی می کند.

شابک :
978-600-7683-88-0‬
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
477
کنگره :
JF2051‏‫‭/ح8 1397
دیویی :
321/8
کتابشناسی ملی :
4728201

کتاب های مشابه حکمرانی حزبی و دمکراسی حزبی