نظر شما چیست؟

معرفی کتاب برادرت را صدا کن

کتاب برادرت را صدا کن از مجموعه قصه های انقلاب برای بچه ها و نوجوانان ما، مجموعه داستان های کوتاهی درباره روزهای اوج انقلاب است که به قلم نادر ابراهیمی نوشته شده اند. این داستان ها پیش از این در سال 58 یک بار منتشر شده بودند. نویسنده با نگارش این داستان ها تلاش می کرد وقایع انقلاب و آرمان های آن را با زبان ساده و داستانی به مخاطب نوجوان منتقل کند. ابراهیمی پیش از این نیز قصه هایی برای گروه سنی کودک و نوجوان به رشته تحریر در آورده بود.

کلاغ ها، دور از خانه، قصه های گل های قالی و من راه خانه بلد نیستم از داستان های نادر ابراهیمی برای گروه سنی کودک و نوجوان است. این آثار به دلیل ساختار و محتوا از کتاب هایی که در همان زمان برای این گروه سنی نوشته می شد متمایز بودند. نادر ابراهیمی نویسنده، فیلم ساز، روزنامه نگار و ترانه سرا در سال 87 درگذشت.

نادر ابراهیمی در مقدمه کتاب برادرت را صدا کن می نویسد: ماجراهای انقلاب را -که کل آنها حدود بیست تا می شود و در تمام شان بچه ها نقش اساسی داشته اند- در اوج انقلاب مقدس ما، بچه های نقاط مختلف ایران برای من فرستادند یا به من سپردند، با واسطه آشنایانی که داشتم یا در طول سفرهایی که به سراسر ایران می کردم. در اوج انقلاب امکان حروف چینی این قصه ها وجود نداشت. شش تای آن ها را مرتب کردم، از حالت گزارش ساده به شکل قصه در آوردم، با دست و خودنویس نوشتم و چاپ کردم. این قصه ها که درباره گوشه و کنار بزرگترین انقلاب تاریخ حیات بشر است، یادگاری ست عزیز که دوست دارم از من و بچه هایی که این یادداشت ها و خاطرات را به من سپردند، باقی بماند.

صفحات کتاب :
34
کنگره :
‏‫PIR7943‭‬ ‭/ب58‏‫‭ب4 1393
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
3775267
شابک :
978-964-471-712-3
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه برادرت را صدا کن