امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (صوت و متن)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

دعای مشلول دعایی است که از امام علی علیه السلام نقل شده است و بهترین دعا برای رهایی از ناامیدی ها و رسیدن به حاجات است.

معرفی دعای مشلول

دعای مشلول موسوم به دعای «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنی: جوانی که به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از کتابهای کفعمی و «مهج الدعوات» نقل شده، و دعایی است که آن را امیر المؤمنین علیه السّلام به جوانی که به خاطر گناه و ستم در حقّ پدرش شل شده بود آموز داد، جوان این دعا را خواند و حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله را در خواب دید که دست مبارکش را بر اندام او کشید و فرمود: بر اسم اعظم خدا محافظ کن که کار تو به خیر خواهد بود، پس بیدار شد درحالیکه سالم شده بود.

متن دعای مشلول pdf

متن این دعا به صورت پی دی اف و صوت بر روی آن توسط تهیه محتوای نگین در اختیار علاقه مندان رایگان قرار گرفته است. می توانید از طریق اپلیکیشن فراکتاب اقدام به دانلود صوت همگام با متن کنید و pdf را از لینک ذیل دریافت کنید.

خلاصه دعای مشلول

در کتاب مفاتیح الجنان دعاها، اعمال و اذکار بسیار جمع آوری شده است که هر کدام سندیت دارند، اما برخی از آنها بسیار معروف ترند.دعای مشلول یکی از ادعیه معروف و مهم در مفاتیح است. هنگامی ناامیدی و داشتن حاجت مهم، خواندن دعای مشلول که از حضرت علی(ع) نقل شده است، بسیار موثر می باشد.بخش اعظم این دعا شامل اسماء حُسنای خداوند است و تکیه اصلی این دعا، مناجات با خدا و توسل به او از طریق اسما و صفاتش می باشد.

در پایان با قسم دادن حق تعالی به برخی نامهایش و ذکر آیاتی از قرآن، حاجات شخص از او درخواست می شود و با صلوات بر محمد و آل محمد دعا به پایان می رسد. امام علی (ع) فرمود در این دعا اسم اعظم وجود دارد و در روایت بیان شده که نباید این دعا را بدون وضو خواند.

نصب دعای مشلول

دعای مشمول به صورت دیجیتال در نرم‌افزار فراکتاب موجود می‌باشد. با نصب این نرم‌افزار می توانید این دعا را دانلود کرده و از آن بهره ببرید.

دعای مشلول متن

اللّٰهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ، یَا ذَا الْجَلالِ وَالإِکْرامِ، یَا حَیُّ یَا قَیُّومُ یَا حَیُّ لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ، یَا هُوَ یَا مَنْ لَایَعْلَمُ ما هُوَ، وَلَا کَیْفَ هُوَ، وَلَا أَیْنَ هُوَ، وَلَا حَیْثُ هُوَ إِلّا هُوَ، یَا ذَا الْمُلْکِ وَالْمَلَکُوتِ، یَا ذَا الْعِزَّةِ وَالْجَبَرُوتِ، یا مَلِکُ یَا قُدُّوسُ، یَا سَلامُ یَا مُؤْمِنُ یَا مُهَیْمِنُ، یَا عَزِیزُ یَا جَبّارُ یَا مُتَکَبِّرُ، یَا خالِقُ یَا بارِئُ یَا مُصَوِّرُ، یَا مُفِیدُ یَا مُدَبِّرُ، یَا شَدِیدُ یَا مُبْدِئُ، یَا مُعِیدُ یَا مُبِیدُ، یَا وَدُودُ یَا مَحْمُودُ یَا مَعْبُودُ

دعای مشلول صوتی

کتاب صوتی این دعا بهمراه پی دی اف در کتابخوان فراکتاب به صورت رایگان موجود می‌باشد.

دعای مشلول در کدام کتاب است

این دعا در مفاتیح الجنان موجود می باشد.

متن دعای مشلول

کانَ مَعَهُ مِنْ اِلهٍ غَیْرُهُ لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ فَتَعالَیْتَ عَمّا یَقُولُ الظّالِمُونَ
معبودی جز او است شایسته ستایشی جز تو نیست پس تو برتری از آنچه ستمکاران گویند
عُلُوّا کَبیرا یا عَلِیُّ یا شامِخُ یا باذِخُ یا فَتّاحُ یا نَفّاحُ یا مُرْتاحُ یا
بسیار برتر، ای والا ای بلند رتبه ای والا مقام ای گشاینده ای عطا بخشنده ای فرح بخش ای
مُفَرِّجُ یا ناصِرُ یا مُنْتَصِرُ یا مُدْرِکُ یا مُهْلِکُ یا مُنْتَقِمُ یا باعِثُ یا
گشایش دهنده ای یاور ای مددکار ای دریابنده ای هلاک کننده ای انتقام گیرنده ای برانگیزنده ای
وارِثُ یا طالِبُ یا غالِبُ یا مَنْ لا یَفُوتُهُ هارِبٌ یا تَوّابُ یا اَوّابُ
ارث برنده ای جوینده ای پیروزمند ای کسی که از دستش نرود گریز پایی ای توبه پذیر ای رجوع پذیر

دعای مشمول

دعای مشلول به اشتباه گاهی دعای مشمول ادا می شود.

دعای مشلول چیست

دعای مشلول دعایی است که از امام اول شیعیان، علی بن ابیطالب نقل شده است و نام دیگرِ آن، دعای «اَلشّابُّ المَأخُوذُ بِذَنبِه» است که به معنی «جوانی که به سبب گناهش مجازات شده بود» می‌باشد.

دانلود دعای مشلول صوتی و تصویری

دانلود دعای مشلول صوتی و متنی، در نرم‌افزار فراکتاب امکان پذیر می‌باشد و پس از دانلود در کتابخوان فراکتاب می توانید به آن گوش فرا دهید.

تجربه دعای مشلول

بله من ختم چهل روزه برداشتم حاجت گرفتم ...منم شنیدم خوبه چند روزه شروع کردم اگه به معنیش توجه کنین اشکتون رو در میاره حس خوبی میده چند روزه منم برای شفای بیمار جوانم میخونم التماس دعا دارم لطفا دریغ نکنین حتی اگه شده یک صلوات

دانلود دعای مشلول

دعای مشلول pdf به همراه صوت در اپلیکیشن فراکتاب موجود می‌باشد.

دانلود دعای مشلول مشخصات دعای مشلول در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ارائه دهند: فراکتاب
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 13
قالب: صوت همگام با متن و دانلود pdf

صفحات کتاب :
7

کتاب های مشابه دعای مشلول