کتاب 12 گام تا ارتباط مؤثر pdf

موثرترین نکات برای ایجاد ارتباطی موثر و سازنده که زندگی شما را تغییر خواهد داد

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب 12 گام تا ارتباط مؤثر

محمد سیدا در کتاب 12 گام تا ارتباط مؤثر، شیوه ی روابط و چگونگی ارتباط با دیگران را به عنوان بخش مهمی از شخصیت و زندگی افراد تحلیل می کند و راهکارهایی ساده جهت بهبود مهارت های اجتماعی پیشنهاد می کند.

هزاران سال پیش که اجداد ما، یعنی همان انسان های نخستینی که در غارها زندگی می کردند، به این نتیجه رسیدند که دیگر نمی توانند تنها بمانند. بنابراین آرام آرام و شاید هم با کمی خجالت از پناهگاه های خود بیرون آمدند و از دور برای یکدیگر دست تکان دادند. از همان روز همه ی ما یاد گرفتیم که با یکدیگر زندگی کنیم و شاد باشیم.

ما هر روز به شیوه های مختلفی با دیگران ارتباط برقرار کرده و اندیشه ها، احساسات و دانسته های خود را به یکدیگر منتقل می کنیم. روابط و چگونگی ارتباط با دیگران، بخش مهمی از شخصیت و زندگی ما را تشکیل می دهند. درست است که ارتباط یک امر بسیار مهم و لازمی است؛ اما فراموش نکنید چنانچه خواهان برقراری ارتباط سودمند باشید، باید از راه های درست برقراری ارتباط آگاه بوده و راهکارها را در جای مناسب خود اعمال کنید. هرچه بهتر رابطه برقرار کنید، وظایف تان را بهتر انجام می دهید و در نتیجه در حرفه ی خود موفق تر بوده و درآمد بیشتری کسب می کنید. نحوه ی ارتباط شما در میزان حمایت و کمک از جانب دیگران تأثیر مستقیم دارد و ارتباطات تأثیر بسیار عمیقی بر زندگی شما می گذارند.

یکی از اصول ارتباط مؤثر این است که بتوانیم روی دیگران تأثیر مثبت بگذاریم. تأثیر گذاشتن روی مردم کار ساده ای نیست، زیرا باید کاری کنیم تا ما را ببینند، بشناسند، قبول کنند و در جمع خود بپذیرند. برای تأثیرگذاری هر چه بهتر، راه های گوناگونی وجود دارد. شناخت نیازهای قلبی افراد و تلاش برای برآورده کردن آن ها، یکی از راه هاست. همۀ افراد مانند کودکان چیزهایی را دوست دارند که اغلب آن را از دیگران پنهان می کنند، نیازهایی که ادب یا شاید هم شرم باعث می شوند آن ها را بروز ندهند، ولی ما با شناخت آن نیازها می توانیم بیش از پیش به دیگران نزدیک شویم.

گزیده کتاب 12 گام تا ارتباط مؤثر 

تنها در اجتماع است که عیب های خودمان را می بینیم. هیچ کس در تنهایی نمی تواند بفهمد که آیا حسود است یا نه! زیرا کسی در کنارش نیست که به او حسادت کند! در تنهایی نمی داند که بدجنس است؛ خشمگین است؛ مال مردم خور است یا مهربان و منصف و خوش قلب!؟ تمام صفات خوب و بد ما در اجتماع دیده می شوند. تا منافع مان با منافع فرد دیگری برخورد نکند از کجا بدانیم که فداکار هستیم یا سودجو؟

ارتباط مؤثر باعث می شود تا با ضعف ها و قوت های خود روبه رو شویم. مردم آینه های ما هستند. دشمنان ما حقایق شخصیت ما را به دیگران می گویند و هنگامی که به گوش مان می رسند ناراحت می شویم. در حالی که اگر بدون تعصب راجع به آن حرف ها فکر کنیم خیلی چیزها در مورد خودمان می فهمیم و به اشتباهات زیادی پی می بریم. دوستان مان آن ها را به خودمان می گویند. تأثیر رفتار و گفتار خود را روی دیگران می بینیم و فرصت داریم تا به نتایج اعمال مان پی ببریم.

شاید بپرسید که خودشناسی به چه درد می خورد؟ خودشناسی، تنها راه خداشناسی است. با شناخت فضایل و صفات خود و به کمال رساندن آن ها در جهت رضایت خداوند گام برمی داریم و شادی ابدی را از آن خود می سازیم. از طرف دیگر انسانی که خود را بهتر بشناسد، جهان را بهتر می شناسد. علم و آگاهی نسبت به خود باعث رشد صفات والای انسانی و درک مسائل زیادی می گردد که از عهده ی هرکس بر نمی آید.

صفحات کتاب :
105
کنگره :
BF637 /‮الف‬4‏‫‬‭‏‫‭‬‭س9 1393
دیویی :
‏‫‬‭158/2
کتابشناسی ملی :
3327525‬
شابک :
978-964-236-549-4
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه 12 گام تا ارتباط مؤثر