امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا یکی از پرخواننده ترین کتاب هایی است که از هولوکاست بیرون آمده است. در کتاب انسان در جستجوی معنا، دکتر فرانکل تجربه ایی را که به کشف لوگوتراپی (معنادرمانی) انجامید توضیح می دهد.

هدف و چالش لوگوتراپی، بافتن این رشته های باریک از یک زندگی تحلیل رفته به الگویی محکم از معنا و مسؤولیت است که روش خاص تحلیل وجودیِ مدرن دکتر فرانکل است. کتاب انسان در جستجوی معنا ما را به قلب ارزیابی عمیق ویکتور فرانکل از شرایط زندگی و طبیعت انسان می برد که خود او هم این عوامل را در تهدیدکننده ترین و گیج کننده ترین وضعیت ها تجربه کرده بود.

فرانکل بر این باور است که: «آخرین آزادیهای انسان، توانایی انتخاب راه خود برای مقابله و حل و فصل هر وضعیت معین و مفروض است». وقتی دیگر نمی توانیم یک وضعیت را عوض کنیم، «ما با چالش عوض کردن خودمان روبرو می شویم.» کتاب انسان در جستجوی معنا راهنما و الهام بخش کسانی است که درک معنای زندگی، سختی های زندگی و رمز و رازهای زندگی برایشان سخت است ولی در پی درک این مفاهیم اند.

گزیده کتاب انسان در جستجوی معنا

ما نباید هرگز فراموش کنیم که ممکن است حتی در مواجهه با یک وضعیت یأس آور، وقتی با سرنوشتی برمی خوریم که نمی تواند عوض شود، هنوز هم می توانیم معنای زندگی را پیدا کنیم. پس چیزی که اهمیت دارد این است که از نیروی بالقوه ی منحصربه فرد انسان آگاه باشیم و آن، تبدیل تراژدی شخصی به یک پیروزی و تبدیل وضعیتی ناگوار به یک دستاورد انسانی است. وقتی ما دیگر نمی توانیم یک وضعیت را تغییر بدهیم چالش پیش روی ما این است که خودمان را عوض کنیم (فقط به یک بیماری بی  درمان مانند سرطانی که با جراحی درمان نمی شود فکر کنید).

اجازه بدهید تا یک مثال روشن برایتان بیاورم: یک بار پزشک عمومی سالمندی درباره ی افسردگی شدید خود با من مشورت کرد. او نمی توانست با از دست رفتن همسرش که دو سال پیش فوت کرده بود کنار بیاید. او همسرش را ورای هر چیز دیگر دوست داشت. حالا من چگونه می توانستم به او کمک کنم؟ باید به او چه می گفتم؟ خوب، من از گفتن هر چیزی به او خودداری کردم و در عوض پرسیدم: «دکتر، اگر شما قبل از او می مردید و همسر شما مجبور می شد بدون شما به زندگی ادامه دهد چه اتفاقی می افتاد؟» 

صفحات کتاب :
232
کنگره :
D810‭‬ ‭/ی9‏‫‭‏‫‬‭ف4 1397
دیویی :
‏‫‬‭150/195
کتابشناسی ملی :
5481525
شابک :
‏‫‏‫‬‭978-622-6041-27-0‬‬‬‬‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه انسان در جستجوی معنا