امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
با خواندن این کتاب، انتظار می‌رود که شما بتوانید:
1- شناخت درست و بیش‌تری از ویژگی‌های خود و همسرتان کسب کنید.

2- پی ببرید که دیدگاه‌ها، بینش و برنامه‌ریزی ذهنیِ زنان و مردان، تحت تأثیر عوامل ژنتیکی و اکتسابی بوده و مکمل هم هستند. به‌عبارت ساده‌تر، ویژگی‌های زنان، کمبودهای مردان و ویژگی مردان، کمبودهای زنان را برطرف کرده و همدیگر را تکمیل می‌کنند.

3- توجه کنید که دو جنس مخالف، همدیگر را دفع می‌کنند؛ در حالی که دو جنس مکمل، در کنار هم می‌توانند بهترین کارایی را از خود نشان ‌دهند!


4- دریابید که چرا زنان و مردان همدیگر را درک نمی‌کنند؟

5- با توجه به این‌که رفع نیازهای احساسی و عاطفی، جنسی، مالی، حمایتی و استقلالی و... دختران و پسران، زنان و مردان به کمک یک‌دیگر برطرف می‌شود، اگر شناخت درستی از نیازها و چگونگی رفع‌ آن‌ها داشته باشید، به‌جای خودمحوری و تحمیل نظرات خود به همسرتان، ارتباط درستی با او برقرار کنید. می‌توانید خود را در مسیر زندگی مشترک رضایت‌بخش و خوبی قرار دهید و به‌درستی از زندگی مشترک‌تان لذت ببرید.

6- به تفاوت‌های میان خود و همسرتان احترام بگذارید، انتظارات و توقع‌های خود از همسرتان را به‌صورت منطقی بیان ‌‌و روابط گرم و پرهیجانی را در زندگی مشترک‌تان تجربه کنید و متوجه باشید که بیش‌تر مشکلات زنان و مردان، ناشی از کمبود آگاهی و نادانی و ناتوانی آنان است!

7- یادگیری و بالابردن سطح آگاهی، دانایی و توانایی، به‌صورت پیوسته است که شما را در مسیر اصلاح و بهبود باورها، اندیشه‌ها، احساسات و کردارتان قرار می‌دهد و در این صورت قادرید هیجانات خود را به‌درستی مدیریت کرده و روابط‌تان را با همسر و دیگران متحول سازید.

8- در برابر ترس‌، عصبانیت و خشم، ناراحتی‌، موانع و مشکلات، به‌جای تمرکز و صرف انرژی برای برطرف‌کردن معلول‌ها، به شناخت‌ علت‌ها بپردازید و موانع و مشکلات را به‌درستی بشناسید و به‌صورت ریشه‌ای حل کنید.

9- برای داشتن زندگی زناشویی خوب، می‌بایست تفاوت‌ها را بشناسیم و آن‌ها را رعایت کنیم و بیش‌تر روی شباهت‌ها تمرکز کنیم؛ چراکه تمرکز بر شباهت‌هاست که می‌توانند زندگی مشترک توام با مهر و محبت و عاشقانه‌ای را به‌وجود ‌‌آورد.

به زنان و مردان توصیه می‌شود: باتوجه به این‌که خوشبختی و احساس آن برای هریک از زوج‌ها معنی و مفهوم خاصی دارد، همه‌ی زوج‌ها آگاهانه یا ناآگاهانه، آشکارا یا پنهانی و به طرق مختلف می‌خواهند، اندیشه و بینش (مثبت یا منفی) خود را به همسر یا دیگران تحمیل کنند و آنان را در مسیر خواسته‌های خود قرار دهند؛ توجه درست و عالمانه به تفاوت‌هاست که زوج‌ها درمی‌یابند نیازها، خواسته‌ها، توانمندی‌ها و استعداد‌ها به‌ویژه چگونگی رفع نیازمندی‌شان در بسیاری از زمینه‌ها، عمیقاً باهم متفاوت‌ است.
با شناخت نیازها و خواسته‌های خود و از آن همسرتان و با توجه به چگونگی رفع آن نیازهاست که می‌توانید به خود و همسرتان در بنای یک زندگی زناشویی موفق با کمک کنید.
بسیاری از زوج‌ها به‌منظور تداوم‌بخشیدن به زندگی زناشویی و پیشگیری و جلوگیری از پاشیدگی زندگی مشترک نیازها، خواسته‌ها، ترس‌ها، خشم‌ها و عصبانیت‌های خود را بروزنداده و به سرکوب آن‌ها پرداخته و در دل خود انباشته می‌کنند و ناآگاهانه زندگی مشترک‌، را در

مسیر تلخ‌کامی، بی‌تفاوتی، دشمنی، تنفر، طلاق خاموش و عاطفی، حتی طلاق و جدایی کامل قرار می‌دهند.
به زوج‌ها توصیه می‌شود ناراحتی، رنجش‌ها و گلایه‌های خود را حتماً به‌موقع با همسرتان در میان نهید تا از فاصله گرفتن، سرد و خصمانه‌شدن روابط و درنهایت، از هم متنفرشدن، پیشگیری شود!
شاد، موفق و پرانرژی باشید.
دکتر میرعمادالدین فریور
صفحات کتاب :
129
کنگره :
‫‬‮‭PN6095 /ف23825‫‬‮‭ف4 1392
دیویی :
‫‬‮‭808/882
کتابشناسی ملی :
2835030
شابک :
978-600-5399-76-9
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه عشق+علم+عمل مثلث طلایی زندگی مشترک موفق