امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,900
نظر شما چیست؟
در کتاب غمگین مباش نوشته عاید قرنی، به آیه های قرآن و احادیث پیامبر اعظم (ص) درباره شاد بودن پرداخته و از نظرات فیلسوفان و متفکرین شرقی و غربی بهره گرفته شده است.

پیام این کتاب که از اندیشه های عمیق سرچشمه گرفته، این است: «شادمانه زندگی کن، در آرامش به سر ببر و غمگین مباش»

در دورانی که مسلمانان، از همه سو از درون و برون، مورد هجوم قرار می گیرند، این کتاب دلگرم کننده که ریشه در فرمان های خداوند بزرگوار دارد، در راستای راهنمایی مسلمانان نقشی بسزا دارد. غمگین مباش، برای همگان کتابی بسیار سودمند به شمار می آید و در جهت زدودن ناامیدی و جایگزینی آن با یک دیدگاه گسترده ی اسلامی نسبت به زندگی سرشار از نصایح عملی است و به خواننده می آموزد چگونه از آزمون های این جهان سربلند و پیروز بیرون آید.

عاید قرنی (Aid Qurani) در کتاب غمگین مباش (Don't be sad)، رویکردی عملی را نه تنها در برخورد با گرفتاری های زندگی، بلکه در راستای چیرگی بر آن ها ارائه می کند و موفق می شود توجه شما را از همان ابتدای کتاب جلب کند و پاسخ تردیدها را در مقابله با دشواری ها و دلتنگی ها تدارک ببیند، و از آن جا که مطالب خود را از منابع معتبر اسلامی وام می گیرد؛ لذا از خطا و ابهام مصون می ماند.

عاید قرنی در زمینه ی کتاب های موفقیت و شادمانی، به ماورای آثار موجود سفر می کند، زیرا نصایح و رهنمودهایش تکراری و کلیشه ای نیست، بلکه از تأثیرگذاری فزآینده ای نیز برخوردار است. البته در برخی بخش های کتاب، از افکار فلاسفه ی غرب و شرق نیز بهره جسته است که این نکته شاید برای برخی خوانندگان مسلمان خوشایند نباشد؛ اما باید توجه کرد که مورد فوق فقط هنگامی مطرح می شود که گفته های آن بزرگان به نوعی با موضوع کتاب مرتبط باشد. همچنین نقل قول از آن فلاسفه پیامدهایی از قبیل تعیین اصول و عقاید خاص ندارد، بلکه هدفی همچون ایجاد تنوع در نوشته ها را دنبال می کند و شکی نیست هر مؤمنی در جستجوی بصیرت است. این کتاب، در برخورد با آزمون های زندگی شامل رویکردهای اسلامی است و از آن جا که تغییر و تحول در انسان، فرآیندی تدریجی است؛ لذا توصیه می شود هنگام مطالعه ی این کتاب بردبار باشید و آن را در یک نشست یا ظرف چند ساعت یا چند جلسه به پایان نرسانید، بلکه مانند قرص و دارو، از آن در اندازه های مشخص و کوچک تر استفاده کنید تا اثرات به ظاهر ساده اما در واقع عمیق آن در انتقال «بصیرت» موجود در آن، به شکل مؤثرتری صورت پذیرد.

برخلاف عقاید مشاوران و مربیان موفقیت و شادمانی که از غرب برخاسته اند و معتقدند انسان بر زندگی خود تسلط و کنترل کامل دارد و در اثر نیروی اراده قادر به تحقق هر خواسته و آرزویی است، در کتاب غمگین مباش که اثر یک نویسنده ی سرشناس مسلمان و پرهیزگار است، این آزادی مطلق در تعیین سرنوشت انسان، از منظر شرع مقدس اسلام مورد تردید قرار گرفته و بر این اصل که به رغم تلاش و اراده ی انسان، اراده ای قوی تر از طرف ذات اقدس الهی، امورات جهان خلقت را تعیین می کند، تأکید شده است و تصریح گردیده تمامی کاینات بر مبنای مقدرات الهی می چرخند که پیشاپیش در دفتر الهی ثبت شده اند.

نکته ی فوق، کتاب غمگین مباش را که در نوع خود نخستین اثر در این باره است، به کلی از سایر کتاب های موفقیت که در بازار نشر موجود است، متمایز می سازد. به طوری که کتاب حاضر پرفروش ترین اثر در میان تمامی کتاب های خودآموز موفقیت و کامیابی در جهان اسلام به ویژه کشورهای مسلمان خاورمیانه است.

این کتاب، اکنون مرزهای اسلامی را در نوردیده و ارزش خاص آن، به دلیل استحکام منابع مورد استفاده و استناد به آیات شریف کتاب آسمانی مسلمین و احادیث و احکام شرع مقدس بوده است.

پیام این کتاب آن است که: «شادمان باش و مثبت بیندیش و در آرامش به سر ببر و زندگی را شایسته و کمال طلبانه سپری کن و عمر خود را شادمانه بگذران.» این کتاب، اشتباهاتی را که از ما انسان ها علیه منطق و نظام طبیعت سر می زند، شناسایی می کند. این خطاها می تواند فقط در افکار ما حضور داشته باشد یا از اعمال ما ناشی شود. کتاب غمگین مباش همچنین شما را مصرانه از ادامه ی روش هایی که با واقعیات زندگی و دستورات الهی تضاد دارد، بر حذر می دارد و روح شما را مورد خطاب قرار می دهد. روح شما نیز می داند که باید به استعدادهای خود اعتماد و آن ها را تقویت کنید.
کتابشناسی ملی :
3137269‬
شابک :
978-964-236-526-5
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
345
کنگره :
BP250‏‫‬‮‭/ق45ل2041 1392
دیویی :
297/632‭‮‬

کتاب های مشابه غمگین مباش