× public_lbl_my_posts آثار من shop_lbl_channels public_lbl_profile_dropdown_edit خروج از حساب کاربری
5 امتیاز
1 نفر

تربیت دینی کودکان پیش دبستانی

ارائه الگویی برای برنامه درسی تربیت دینی کودکان

نوع اثر : کتاب

ناشر : آوای نور

نویسنده : ,

قیمت نسخه چاپی : 23,000 تومان

صفحات کتاب : 207

کنگره : ‫‭BP۷/۷‏‫‭/ن۸۶ت۴ ۱۳۹۶‬‬

دیویی : ۲۹۷/۰۷

کتابشناسی ملی : 4707295

شابک : 978-600-309-287-7‬‬‬

سال نشر : 1396

خلاصه اثر

تربیت دینی به ویژه در سنین کودکی، موضوعی سهل و ممتنع است. از یک سو، امری ساده به نظر می آید، اما با تأمل بیشتر و تکیه بر تجارب به دست آمده در جوامع گوناگون و مقاطع مختلف تاریخی، دشواری ها و چالش های آن، بیشتر و بیشتر آشکار می گردد.

تربیت دینی به طور کلی و خصوصاً برای مقاطع سنی پایین مثل پیش دبستانی و دبستان، دارای ظرافت های بسیاری است که نادیده گرفتن آن ها نه تنها آن را با شکست و سرخوردگی همراه می سازد بلکه حتی می تواند در مقاطع بالاتر منجر به بی تفاوتی، عدم علاقه و حتی انزجار از دین و دین داری گردد.

در این صورت تربیت دینی به ضد خود تبدیل می شود. در گام اول باید پیچیدگی های تربیت دینی را پذیرفت. پذیرش دشواری تربیت دینی، تحقیقات و مطالعات جدی تر و عمیق تری را در این حوزه طلب می نماید.

کتاب الکترونیکی

8,500 تومان

حجم : 2.4 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 208

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

موضوعات

فهرست

فصل اول: کلیات
مقدمه
شرح مسئله
ضرورت پرداختن به تربیت دینی
اهداف کتاب
تعریف مفاهیم
دین
تربیت
تربیت دینی
ویژگی های برنامه درسی تربیت دینی
فصل دوم: بررسی نظرات اندیشمندان
نظرات معصومین (علیهم السلام)
نظرات اندیشمندان مسلمان
ابن سینا
غزالی
خواجه نصیرالدین طوسی
شهید مطهری
جوادی آملی
یافته های پژوهشی داخلی
تربیت دینی
هدف تربیت دینی
روش های تربیت دینی
اصول تربیت دینی
محتوای تربیت دینی
ویژگی های کودکان پیش دبستانی
آسیب شناسی تربیت دینی
نظرات دانشمندان غربی در ارتباط با ویژگی های دین در دوره کودکی
پیاژه
هارمز
پالوتزیان
گلدمن
الکایند
فولر
یافته های پژوهشی در ارتباط با آموزش های مذهبی و معنوی کودکان در غرب
فصل سوم: روش تحقیق
طرح پژوهشی کتاب
روش اطلاع یابی
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
روش سنجش اعتمادپذیری
روش پژوهشی کتاب حاضر
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
تجزیه و تحلیل اطلاعات
توصیف مؤلفه های مربوط به کتاب "راهنمای برنامه و فعالیت های مربیان پیش دبستانی" ..
توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به حوزه متخصصان روانشناسی و علوم تربیتی
الف- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به هدف تربیت دینی از نظر متخصصان حوزه روانشناسی و علوم تربیتی
ب- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به آسیب های پیش روی تربیت دینی از نظر متخصصان علوم تربیتی و روانشناسی
ج- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به روش های تربیت دینی از نظر متخصصان علوم تربیتی و روانشناسی
د- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به ویژگی های محتوای تربیت دینی از نظر متخصصان علوم تربیتی و روانشناسی
هـ- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به موضوع محتوای تربیت دینی از نظر متخصصان علوم تربیتی و روانشناسی ..
و- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به اصول تربیت دینی از نظر متخصصان علوم تربیتی و روانشناسی
ز- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به ویژگی های کودکان از نظر متخصصان علوم تربیتی و روانشناسی
ح- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به ویژگی های مربی از نظر متخصصان علوم تربیتی و روانشناسی
توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به متخصصان علوم دینی
الف- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به هدف تربیت دینی از نظر متخصصان علوم دینی
ب- مؤلفه های مربوط به آسیب های تربیت دینی از نظر متخصصان حوزه دینی
ج- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به روش های تربیت دینی از نظر متخصصان علوم دینی
د- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به ویژگی های محتوای تربیت دینی از نظر متخصصان علوم دینی
هـ- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به موضوعات محتوای تربیت دینی از نظر متخصصان علوم دینی
و- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به اصول تربیت دینی از نظر متخصصان علوم دینی
ز- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به ویژگی های کودکان از نظر متخصصان علوم دینی
ح- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به ویژگی های مربی از نظر متخصصان علوم دینی
توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به متخصصین ادبیات کودک
الف- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به هدف تربیت دینی از نظر متخصصین ادبیات کودک
ب- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به آسیب های پیش روی تربیت دینی از نظر متخصصین ادبیات کودک
ج- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به روش های تربیت دینی از نظر متخصصین ادبیات کودک
د- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به ویژگی های محتوای تربیت دینی از نظر متخصصین ادبیات کودک
هـ- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به موضوعات محتوای تربیت دینی از نظر متخصصین ادبیات کودک
و- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به اصول تربیت دینی از نظر متخصصین ادبیات کودک
ز- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به ویژگی های کودکان از نظر متخصصین ادبیات کودک
ح- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به ویژگی های مربی از نظر متخصصین ادبیات کودک
توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به حوزه مربیان
الف- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به هدف تربیت دینی از نظر مربیان پیش دبستانی
ب- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به آسیب های پیش روی تربیت دینی از نظر مربیان پیش دبستانی
ج- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به روش های تربیت دینی از نظر مربیان پیش دبستانی
د- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به ویژگی های محتوای تربیت دینی از نظر مربیان پیش-دبستانی
هـ- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به موضوعات محتوای تربیت دینی از نظر مربیان پیش-دبستانی
و- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به اصول تربیت دینی از نظر مربیان پیش دبستانی
ز- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به ویژگی های کودکان از نظر مربیان پیش دبستانی
ح- توصیف و تشریح مؤلفه های مربوط به ویژگی های مربی از نظر مربیان پیش دبستانی
جمع بندی مؤلفه های حاصل از نظرات مصاحبه شوندگان
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
پاسخ به پرسش های پژوهش
نتیجه گیری
پیشنهادات کاربردی
پیشنهادات پژوهشی
محدودیت های تحقیق
منابع فارسی

محصولات مشابه

بیشتر