امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 120,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فیلم

کتاب فیلم به نظر بسیاری از محققان و دست اندرکاران هنر و سینما مجموعه ای است که نه تنها از ابتدای پیدایشش به شکل دقیق بررسی کرده، بلکه با کمک گرفتن از صحنه هایی از شاهکار های سینما، دلائل عرضه شده به شکل تئوری را به خواننده نشان می دهد. کتابی است که هیچ محقق یا دوستدار واقعی سینما نمی تواند از خواندن آن صرف نظر کند.

وسعت موضوعات و شکل بندی آن ها در بخش های مختلف و رابطه ی این بخش ها با یکدیگر خواننده را به دنیایی از سینما هدایت کرده است و او را به ابزاری مسلح می کند که خواننده با نگاهی نو و بینشی منتقدانه به هر فیلمی نگاه کند و سینما را تنها وسیله ی تفریح و گذراندن وقت نبیند، بلکه آن را همچون یکی از هنر های مهم نیز تلقی کند و با نگاهی دیگر به آنچه بر صحنه در حال انجام است بنگرد، همان گونه که در مقابل یک پرده ی نقاشی یا در برار قطعه شعری قرار می گیرد.

هر چند کتاب فیلم در سال های بسیار پیش نوشته و چاپ شده، ولی درست به دلیل این که به سینما به شکل هنری نه زودگذر بلکه همچون هنری ماندگار (درست مثل قوانین دیگر هنرها که از زمان بسیار دور به ما رسیده است) نگاه شده و اساس و قوانین این هنر را مورد جستجو و تحقیق قرار داده می توان آن را همیشه کتابی دانست که توضیحات و مثال هایش نه تنها درباره سینمای امروز قابل پذیرش است بلکه حتی برای سینمای آینده نیز باارزش است. زیرا تمام نکته هایی که سینماگران امروز باید به به شکلی در نظر گیرند را بالاژ در این کتاب تجزیه و تحلیل می کند.

نکته ی جالب دیگر این است که بالاژ در بسیاری از قسمت هایی که مورد بررسی قرار می دهد، هنرهای دیگر را نیز وارد بحث می کند و با سینما و تکامل آن مقایسه می کند و این درست از آغاز تولد هنر سینما که هنری صامت است شروع می شود. بخش اول کتاب فیلم کاملا به تولد سینما، مسائل مربوط به تولد آن در آغاز و... سینمای صامت اختصاص داده شده و بخش دوم سینمای ناطق و امکانات آن و مقایسه آن با سینمای صامت، مبودها و مسائل دیگر مربوط به آن، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

صفحات کتاب :
347
کنگره :
‫‭PN1995‏‫‭/ب2ف9 1397
دیویی :
791/4375
کتابشناسی ملی :
5390956
شابک :
978-600-326-331-4‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه فیلم