× public_lbl_my_posts آثار من shop_lbl_channels public_lbl_profile_dropdown_edit خروج از حساب کاربری
0 امتیاز
0 نفر

تکنیک های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

نوع اثر : کتاب

ناشر : آوای نور

نویسنده : ,

صفحات کتاب : 152

کنگره : LB۳۰۶۳‏‫‬‮‭/ک۸ت۸ ۱۳۹۸

دیویی : ۳۷۱/۲۸

کتابشناسی ملی : 5630925

شابک : 978-600-309-501-4

سال نشر : 1398

خلاصه اثر

هرچند که سنجش یا ارزشیابی پیشرفته تحصیلی یادگیرندگان و اندازه گیری عملکرد آنان فعالیت آموزش معلم محسوب می گردد ولی این فعالیت معلم را نباید جدا از جریان آموزش و تنها به عنوان وسیله ای برای نمره دادن تلقی نمود. هدف از اندازه گیری بازده یادگیری دانش آموزان و ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی آنان علاوه بر تعیین میزان یادگیری، کمک به معلم در بهبود بخشیدن به شیوه های آموزشی خود و تشخیص و رفع نواقص یادگیری دانش آموزان می باشد.

مقصود اصلی اندازه گیری گیریهای های روانی و تربیتی، شناخت فرد است و منظور از شناخت فرد یعنی توصیف کامل و جامع فرد به گونه ای ای که بتوانیم درباره خصیصه های های بدنی و روانی او اطلاعات مناسب و دقیقی فراهم کرده با توجه به روابط موجود بین این اطلاعات، تصویری واقعی و روشن از وی به دست دهیم.

تردید نیست که هر اندازه اطلاعات گردآوری شده، منظم تر، مناسب تر تر و دقیق تر تر باشد، آسان تر تر و بهتر می می توان به تصمیم های های منطقی در مورد فرد دست یافت. مقصود از ارزشیابی و به کاربردن تست و به گونه کلی هدف همه تدابیر سنجش رفتار آدمی، در حقیقت فراهم ساختن چنین اطلاعاتی است.

کتاب الکترونیکی

7,000 تومان

حجم : 2.8 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 152

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

موضوعات

فهرست

مقدمه
فصل اول: تعریف و مفهوم اندازه گیری
تعریف اندازه گیری
هدف اندازه گیری
مراحل اساسی اندازه گیری
مشکلات اندازه گیری
فصل دوم: تعریف و مفهوم ارزشیابی
تعریف ارزشیابی
اهداف ارزشیابی
انواع ارزشیابی
تفاوت اندازه گیری با ارزشیابی
ضرورت آشنایی معلمان با اجرای ارزشیابی
مقدمات اجرای ارزشیابی
فصل سوم: ابزار اندازه گیری و ارزشیابی
ابزار اندازه گیری
انواع آزمون
آزمون ها از نظر دقت ساخت
مراحل تدوین آزمون های استاندارد شده
تفاوت های آزمون های استاندارد شده با معلم ساخته
استفاده از آزمون های میزان شده و معلم ساخته در تصمیم گیری های آموزشی
آزمون ها از نظر موضوع
آزمون ها از نظر اجرا
تفاوت انواع آزمون ها
ویژگی های یک آزمون خوب
فصل چهارم: ارزشیابی کمی
ارزشیابی کمی
آزمون های کتبی
ویژگی های سوالات گسترده پاسخ
اصول تدوین و طراحی سوالات آزمون تشریحی
اصول نمره گذاری و تصحیح اوراق تشریحی
ویژگی های آزمون های محدود پاسخ
انواع آزمون محدود پاسخ
اصول تدوین و طراحی سوالات محدود پاسخ پرسشی
اصول نمره گذاری آزمون محدود پاسخ پرسشی
اصول تدوین و طرح آزمون محدود پاسخ کامل کردنی
انواع آزمون های عینی
ویژگی های آزمون های چند گزینه ای
اصول تدوین و طرح آزمون چند گزینه ای
اصول نمرهگذاری آزمون چند گزینه ای
ویژگی های آزمون صحیح- غلط
اصول تهیه و تدوین آزمون های صحیح-غلط
ویژگی های آزمون های جور کردنی
اصول تدوین و طراحی آزمون جور کردنی
نحوه ترکیب آزمون ها
ارزیابی اولیه آزمون
فصل پنجم: تحلیل آزمون های کتبی
جدول توصیفی
تمایز دهندگی آزمون¬ها
آزمون های هنجاری
آزمون های ملاکی
مدل راش

فصل ششم: ارزشیابی کیفی
ارزشیابی کیفی – توصیفی
ویژگی های ارزشیابی کیفی – توصیفی
نتایج مورد انتظار ارزشیابی توصیفی
اهداف ارزشیابی توصیفی
مراحل ارزشیابی کیفی – توصیفی
مرحله اول: شناخت اهداف و انتظارات آموزش و نشانه های تحقق آنها
مرحله دوم: جمع آوری اطلاعات
انواع مشاهده
روش های ثبت مشاهدات
ویژگی های فهرست وارسی
انواع پوشه کار
معیارهایی برای ارزشیابی پوشه ی کار
مرحله سوم: تحلیل و تفسیر
مرحله چهارم: باز خورد
انواع باز خورد
فصل هفتم: تفاوت های فردی و ارزشیابی
تفاوت های فردی ارزشیاب ها در موقعیت های واقعی
تفاوت های فردی ارزشیاب ها در موقعیت های ساختگی
علل وجود تفاوت های فردی در ارزشیابی
همسان سازی و تلاش برای ایجاد هماهنگی شناختی در ارزشیابی
نقش انتظارات در ارزشیابی
منابع

محصولات مشابه

بیشتر