امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 95,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پنجره مخفی، باغ مخفی

کتاب پنجره ی مخفی، باغ مخفی جدیدترین اثری است که نشر افراز از استیون کینگ منتشر و در دسترس مخاطبان ایرانی قرار داده است. این کتاب نیز همچون بسیاری از کارهای کینگ، در فضایی معماگونه و ترکیبی از واقعیت و وهم شکل می گیرد. اثر به واسطه ی اتفاقاتی که در بطن داستان شکل می گیرد، به ژانر وحشت نزدیک می شود. "مورتون رینی" نویسنده ای است که پس از جدایی از همسرش که به او خیانت کرده، در منطقه ای دور از شهر ساکن شده و به نوشتن پناه آورده. پر کردن دهان شخصیتی داستانی با عکس العمل های تند و صریح برای او با توجه به شغل و استعدادش، کار راحتی به نظر می رسد. حال تصور کنید چنین شخصیتی با شنیدن این جمله، از چرت بعدازظهر بیدار شود:

(شما داستان من رو دزدیدید!)

با این دیالوگ چه تصوری از فردی که در آستانه ی در ایستاده و به نظر مورت بیشتر شبیه شخصیت های رمانی از فاکنر است، در ذهن او شکل گرفته؟ اما چیزی که برای مورت مهم تر از این تصور است، متهم شدنش به سرقت ادبی است. آن هم توسط غریبه ای به نام "جان شوتر". عضو افتخاری انجمن دیوانگان شاخه ی می سی سی پی! مورت رینی ماجرا را جدی نمی گیرد تا در مقابل تهدیدهای جان شوتر گام به گام و در کمال آرامش و خونسردی عملی شود.

تنها راه اثبات اینکه داستان برای مورت رینی بوده، مجله ای قدیمی است که او داستانش را اولین بار در آن منتشر کرده. مورت برای گرفتن مجله، به خانه ی قدیمی خود (جایی که همسر سابقش در آن زندگی می کند می رود). اما اتفاق عجیبی در انتظار اوست. استیون کینگ در این رمان، تعلیق را به شکل جالبی وارد داستان می کند و این گونه به نظر می رسد حوادث داخل رمان، در زندگی واقعی مورت ریمی نیز در حال اتفاق افتادن است. اگر مخاطب رمان های رازآلود با چاشنی وهم و وحشت باشید،  کتاب پنجره مخفی، باغ مخفی را زمین نخواهید گذاشت!

صفحات کتاب :
292
کنگره :
PS3566 ‭/ی85‏‫‭ر2 1388‮الف
دیویی :
‏‫‭813/54
کتابشناسی ملی :
1874124
شابک :
978-964-243-143-4
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه پنجره مخفی، باغ مخفی