× public_lbl_my_posts آثار من shop_lbl_channels public_lbl_profile_dropdown_edit خروج از حساب کاربری
0 امتیاز
0 نفر

تدوین

دفترهای کوچک کایه دوسینما

نوع اثر : کتاب

ناشر : افراز

نویسنده :

مترجم : عظیم جابری

صفحات کتاب : 108

کنگره : 1397 9 ب 4 ط/ 9/ 1995 PN

دیویی : ۴۳۰۲۵ / 791

کتابشناسی ملی : 2053093

شابک : 8-359-243-600-978‬

سال نشر : 1397

خلاصه اثر

دکوپاژ یک عمل تحلیلی است که قبل از فیلمبرداری یا به صورت موازی با آن انجام می گیرد و از نوع پروژه یا بداهه پردازی است؛ تدوینْ یک عملیات ترکیب است که حین پایان بردن فیلم صورت می گیرد و از طریق تصاویر و صداهای عینیت یافته نظم می یابد.

دکوپاژ تداوم فیلم را به واحدهای سینماییِ زمان و مکان (یعنی پلان ها) تقسیم می کند و بدین ترتیب ساختمان فرمیِ فیلم را پیش بینی خواهد کرد. این تقسیم زمینه سازِ کار تدوین می شود. بااین حال، اشتباه است خیال کنیم که رابطه میان دکوپاژ و تدوین صرفاً مکانیکی است.

دکوپاژنویسی یعنی پلان به پلان و کادر به کادرْ چیزی را طرح ریزی کنیم که نشان داده می شود و نشان داده نمی شود، دیده می شود و دیده نمی شود، شنیده می شود و شنیده نمی شود. دکوپاژ بیشتر از این که بخواهد جزئیات تدوین را پیش بینی کند، ابتدا به دنبال این است که با متصور شدن پلان ها – مقیاسشان، محتوایشان... – و مشخص کردن توالی شان، استراتژی فیلم را تعریف کند.

کتاب الکترونیکی

7,560 تومان

حجم : 5.1 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 108

توجه: این کتاب فقط در تلفن های همراه هوشمند و تلبت های مجهز به سیستم عامل اندروید و از طریق نرم افزارهای پخش کننده فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

موضوعات

فهرست

آغاز
بخش اول
فصل 1: زمان تابلو
سینما بدون تدوین
«صحنه ی تک پلانه»
تابلو
آزادی صحنه ی تک پلانه و انعطاف ناپذیری تابلو
تابلوهای سریالی
یک دنیای درهم: مرغ ها و مسیح بر صلیب
تابلوها و قصه
اولین حملات علیه بی نقص بودن تابلوها
شهودهای د. و. گریفیث
(ایالات متحده، -)
در آغاز گریفیث بود
گذر از در
ساختاردهی مکان و زمان
ساختاردهی قصه
زیبایی هنرپیشه ی زن و «ابداع» نمای درشت
دو فیلم راهگشا
فصل 2: تصاویر در کنار خودشان
شورویایی ها و سلاح تدوین
(روسیه، سال های )
برتری تدوین
کاهش نظرگاه
وحدت بخشی به نظرگاه ها
آیزنشتاین و «تدوین جاذبه ها»
پوتمکین، اوج تدوین آیزنشتاینی
تدوین فیلم های شورویایی در زمان سینمای صامت
وسیله ی بیان یا ابزار روایی؟
(فرانسه، -)
گانس و «موسیقی تصاویر»
تدوین کوتاه
ژان اپشتاین و تدوین آزاد
دکوپاژ و تدوین در تولیدات رایج
کی چه کار می کند؟
هالیوود قواعد را معین کرد
(ایالات متحده، -)
قدرت در سر قیچی ها
تدوین به مثابه ی انجام دکوپاژ
بازی با زمان
بازی با مکان
فصل 3: پیوند صدا و تصویر
تدوین کلاسیک (-)
تدوین و از راه رسیدن سینمای صدادار
حرفه ی تدوینگری
شفافیت تدوین کلاسیک هالیوودی
به چالش کشیدن تدوین کلاسیک
سینمای مؤلف و تدوین
به چالش کشیدن الگو
چند آرایه ی سبْکیِ مورداعتراض
آرایه های ارزش یافته
«تدوین، دل مشغولی زیبای من»
کولاژ، «اتصال سریع»
آشکار کردن فیلم
آزادی های تدوین مجازی
بخش دوم: اسناد، متن ها، تحلیل سکانس ها

محصولات مشابه

بیشتر