امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عزت نفس در فقه

کتاب عزت نفس در فقه، در سه بخش ارائه شده است. مؤلف در بخش اول، به تبیین مفهوم عزت نفس در آموزه های دینی و روان شناختی می پردازد و راه های صحیح سنجش آن را با نگاه دینی بررسی می کند.

در بخش دوم کتاب عزت نفس در فقه، گستره و پراکندگی احکام عزت نفس در فقه به همراه ادلۀ آن ارزیابی می شود. مباحث این بخش با بحث از «امکان تأسیس قاعده ای فقهی در موضوع عزت نفس» پایان می یابد. توجه به آثار تربیتیِ عزت نفس نقش مهمی در صدور حکم فقهی دارد. از این رو، مؤلف، بخش سوم کتاب عزت نفس در فقه را به تبیین آثار تربیتی عزت نفس دینی اختصاص داد و کوشید پس از تبیین این آثار، آسیب شناسی عزت نفس را بررسی کند.

شایان ذکر است که موضوع پژوهش حاضر، موضوعی کم وبیش تازه است که پیشینۀ تحقیقی منسجمی دربارۀ آن وجود ندارد. از آنجا که موضوع این پژوهش، موضوعی میان رشته ای است، نوآوری ها و چه بسا کاستی ها و نواقصی خواهد داشت که امید است خوانندگان فرهیخته و استادان ارجمند، نگارنده را از آن مطلع سازند. امیدواریم این پژوهش دست مایه ای باشد برای پژوهشگران تا با تحقیقات گسترده تر و عمیق تر در موضوع عزت نفس و موضوعات مشابه، کارآمدی و پویایی فقه امامی بیش از پیش تبیین شود.

صفحات کتاب :
120
کنگره :
BP250/55‏‫‭‏‫‬‮‭/ع8ع4 1398
دیویی :
297/632
کتابشناسی ملی :
5631101
شابک :
978-600-7044-43-8‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه عزت نفس در فقه