امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,600

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب منطق استدلال

کتاب منطق استدلال نوشته داود حیدری توسط انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شده است. مشهور است که منطق به عنوان دانشی مستقل و مجموعه ای از قواعد درست اندیشیدن، حدود چهار قرن قبل از میلاد توسط ارسطو (384 322 ق. م.) تدوین یافت.

شیفتگان ارسطو بر آنند که علم منطق با ارسطو آغاز و توسط خود او پایان یافت و پس از وی چیزی بر این علم افزوده نشد؛ اما تحقیقات تاریخی نشان می دهد ارسطو اولین و آخرین منطق دان نبوده است و نه تنها در یونان اندیشمندان دیگری به مباحث منطقی می پرداخته اند بلکه منطق های دیگری مستقل از منطق یونانی نیز وجود داشته است که در چین، هند و ایران رایج بود و حتی برخی معتقدند دانش منطق از مشرق بویژه ...

گزیده کتاب منطق استدلال

برای کسانی که می‌خواهند دانش منطق را در سطحی بیش از سطح ابتدایی فرا گیرند لازم است ابتدا با مباحث گوناگونی آشنا شوند. این مباحث مقدماتی هرچند جزء دانش منطق نیست، در فراگیری بهتر و عمیق‌تر منطق بسیار مؤثر است. این مباحث عبارتند از: تاریخ منطق، مفاهیم اساسی در منطق، نکات زبانشناسی به کار رفته در علم منطق، و دسته‌بندی مفاهیم و احکام هر یک.

در فصل اول خاستگاه منطق و چگونگی ورود آن به جهان اسلام و دوره‌های مختلف در مطالعات منطقی مورد بحث قرار می‌گیرد و خواننده با اهم منطق‌دانان مسلمان و آثار آنان آشنا می‌شود. در فصل دوم به مفاهیم اساسی در منطق مانند علم، فکر، گزاره و استدلال و دسته‌بندیهای آنها پرداخته می‌شود. شکی نیست که زبان نقشی اساسی در انتقال دانش و اندیشه بر عهده دارد و بر طالبان دانش منطق لازم است شناخت کافی از مباحث زبانشناسی تأثیرگذار در تفکر و اندیشه به دست آورند.

شابک :
978-964-7673-75-4
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
324
کنگره :
‏‫‬‭BC50‏‫‬‭/ح94م8 1393
دیویی :
160
کتابشناسی ملی :
2137298

کتاب های مشابه منطق استدلال