امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سوءتفاهم

کتاب سوءتفاهم نوشته آلبر کامو با ترجمه جلال آل احمد توسط انتشارات جامی منتشر شده است. آلبرکامو( ۱۹۶۰- ۱۹۱۳)، نویسنده، فیلسوف و روزنامه نگار الجزایری تبار فرانسوی و برنده نوبل ادبیات است. ماجرای «سوءتفاهم»، دومین نمایش نامه آلبر کامو، در مسافرخانه ای در قلب چکسلواکی می گذرد؛ مسافرخانه ای که دو زن اداره اش می کنند؛ مادری پیر و دخترش، مارتا.

در آغاز نمایش نامه آن دو مشغول صحبت درباره ورود مسافری تازه هستند که می خواهند به او دارو بخورانند و همان شب در دریاچه سد غرقش کنند، درست همان طور که با مسافران پیش از او کرده اند. اگرچه هویت مسافر بر تماشاگران آشکار است، مادر پیر و دخترش او را به جا نمی آورند. او در اصل فرزند مادر و برادر دختر است که بیست سال پیش پسری ولنگار بوده و خانه و کاشانه اش را ترک کرده است.

او بعد از ورود به مهمانخانه ای که مادر و خواهرش آن را اداره می کنند متوجه می شود که بعد از گذشت این همه سال، خانواده اش در لحظه ورود، او را نشناخته اند. همسرش از او می خواهد که به نزد آن ها برود و خیلی راحت و ساده بگوید: «من آمدم». ژان که در ابتدا همین تصمیم را داشته، بعد از برخورد سرد خانواده اش، از آن منصرف شده و به زنش پاسخ می دهد: «بله [همین تصمیم را داشتم]، اما فکر من پر از تصورات خودم بود. و به من که منتظر پذیرایی گرم و نرمی بودم، در مقابل پولم، فقط آبجو دادند. همین مطلب کلمات را از دهان من سترد و خیال کردم که باید همین جور ادامه بدهم [و خود را معرفی نکنم]». اما این همین جور ادامه دادن او، فاجعه به بار می آورد... .

دیویی :
‏‫‬‭843/914‬‬‮
کتابشناسی ملی :
3435514
شابک :
978-600-94421-8-8
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
87
کنگره :
‏‫‭PQ2634‭‬ /‮الف‬83‏‫‭س9 1396

کتاب های مشابه سوءتفاهم