امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تعبیر خواب

 کتاب تعبیر خواب که نگاهی کامل و فراگیر به تعبیر خواب ها دارد، در چهار فصل تدوین شده است. «درباره ی روش تعبیر خواب ها»، «خواب های ژورم کاردن دانشمند عصر رنسانس»، «کشف و شهود و خواب ها» و «ادبیات باستان در مورد تعبیر خواب» عنوان فصل های کتاب تعبیر خواب است.

در مقدمه ی کتاب تعبیر خواب آمده است:«در آغاز مقاله ای از یونگ در مورد مفهوم تفسیر آورده ایم و بعد به پژوهشی بسیار پیشرفته در مورد نابغه ی عصر رنسانس، ژروم کاردن پرداخته ایم؛ ژروم کاردن ریاضیدان بی نظیر (که حل معادله ی درجه ی سوم را کشف کرد و ابداع کننده ی اعداد تخیلی بود) مهندسی قابل ستایش و ستاره شناس و ماجراجو و در مورد آنچه مورد بحث ماست؛ رویاپردازی بزرگ در عصر خویش که نظریاتی دقیق و قاعده مند در مورد تعبیر خواب ها و روابط آن ها با توهم کشف و شهود دارد که به ویژه با نسخ قدیمی از عصر باستان مطابقت می کند.

بعد به تفسیر یا تعبیر خواب سیپیون توسط ماکروب می پردازیم که توسط سیسرون نقل شده است. و سپس به برداشت کلیسایی آرتمیدور افسی و تحقیقات اسپلیت گربر در اواخر قرن نوزدهم و سپس به تحقیقات جدید دلاژ می رسیم که در سال ۱۹۲۰ منتشر شده است.»

گزیده کتاب تعبیر خواب

زمینه اصلی این سمینار، عمدتا خواب هایی است که کودکان می بینند، ولی در عین حال، در اینجا تمایل داریم روی بعضی آثار که به طورکلی، منظور نمونه های ارائه شده توسط بزرگسالان از خواب های زمان کودکی شان است و نه مستقیم از زبان کودکان تکیه کنیم. مشکل تعبیر این خاطرات از خواب ها، این است که دیگر امکان ندارد کودکی را مورد پرسش قرار دهیم که خواب را دیده است. بنابراین، برای کشف و درک زمینه خواب باید به ابزارهای دیگری متوسل شویم. اما تعبیر خواب های مستقیما روایت شده توسط کودکان نیز به همان اندازه مشکل است، چون باید در نظر داشت که کودک، نه می تواند اطلاعاتی در مورد خوابی که دیده است بدهد و نه اطلاعاتی تکمیلی در اختیارمان بگذارد. به عنوان مثال: از ترس. 

تا حدودی می توان ادعا کرد که ویژگی اولین خواب های کودکی آن است که نمی توان هیچ آگاهی تکمیلی از آن بیرون کشید. چون این خواب ها نشان دهنده ظهور بخشی از ناخودآگاهِ کاملاً غریبه با زمان اند. با این حال، خواب های نارسی که کودکان می بینند پرمفهوم اند، چون از اعماق درونی مایه می گیرند و حتی گاه، این امکان را فراهم می آورند که از یک واقعه در آینده پیش افتیم. خواب های بچه های بزرگ تر مفهوم کمتری دارند، و چیزی جز مسائل خاص خواب بیننده ارائه نمی دهند. خواب های دوران بلوغ و تا بیست سالگی بار دیگر مفاهیم زیادی پیدا می کنند و بعد به تدریج اهمیّت خود را از دست می دهند و تا سی و پنج سالگی این اهمیّت را باز نمی یابند. البته این قاعده در همه جا صدق نمی کند، ولی در اغلب موارد درست است. در اینجا می خواهم از شما تقاضا کنم به حافظه خود مراجعه و سعی کنید تا اولین خواب های زندگی تان را به خاطر بیاورید. 

صفحات کتاب :
320
کنگره :
BF1078‬‭/ی9ت7 1395‬
دیویی :
154/63
کتابشناسی ملی :
3994969
شابک :
978-600-176-121-8
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه تعبیر خواب