امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زنگ ها برای که به صدا در می آیند؟

کتاب زنگ ها برای که به صدا در می آیند؟ نوشته ارنست همینگوی با ترجمه علی سلیمی توسط انتشارات جامی منتشر شده است. ارنست همینگوی(۱۹۶۱-۱۸۹۹)، نویسنده امریکایی برنده نوبل و پولیتزر است.

«زنگ ها برای که به صدا در می آیند» روایت داستان رابرت جوردن سرباز امریکایی است که در میانه جنگ های داخلی اسپانیا به بریگاد بین المللی پیوسته است. وی به عنوان متخصص مواد منفجره وظیفه یافته پلی را که بر سر راه دشمن قرار دارد منفجر کند.

عنوان کتاب برگرفته از یکی از آثار شاعر انگلیسی، جان دان است. برخی منتقدان عنوان صحیح این کتاب را «این ناقوس مرگ کیست» ترجمه کرده اندکه به مفهوم عنوان انگلیسی کتاب نزدیک تر است. منظور از زنگ در عنوان کتاب، زنگ کلیساست که هنگام تشییع جنازه نواخته می شود و به مرگ افراد در جنگ داخلی اسپانیا اشاره دارد.

گزیده کتاب زنگ ها برای که به صدا در می آیند؟

«اگر تنها سه روز به پایان زندگی تان مانده باشد چکار می‎ کنید؟ اگر در این مدت در جنگی نابرابر برای احقاق حوقوقتان باشید چکار می‎ کنید و اگر در این مدت با کسی آشنا شده باشید که با تمام وجود دوستش دارید چه؟ زنگ‎ ها برای که به صدا در می‎ آیند در چنین حال و هوایی می گذرد.

ارنست همینگوی را بزرگترین داستان ‎نویس امریکا و یکی از مهمترین داستان‎ نویس ‎های جهان می ‎دانند. همینگوی نویسنده‎ای ماجرا‎جو بود که به قمار، شکار، بوکس، سفر، ماهیگیری و رابطه با ارازل علاقه داشت. بسیاری از داستان‎های او هم در مورد همین موارد هستند. سبک ساده‎نویسی و ایجاز فوق العاده او تاثیر زیادی بر داستان‎نویسی بعد از خود گذاشت که همچنان باقی است. او از پایه گذاران مکتب، موسوم به «وقایع نگاری ادبی» شناخته می شود.

رابرت جردن یک سرباز امریکایی است که قبل از شروع جنگ در اسپانیا مشغول کار است. با شروع جنگ او هم وارد ارتش می ‎شود تا علیه فاشیست‎ ها بجنگد. او در زمینه انفجار پل تخصص پیدا می‎ کند و قرار است در اولین ماموریت خود پلی را در پشت جبهه دشمن نابود کند. او با یک بلد راهی آنجا می‎شود و به گروهی چریکی می‎پیوندد. در آنجا با زنی که مورد تجاوز فاشیست‎ ها قرار گرفته است آشنا می‎ شود و به او دل می‎ بندد. احتمال موفقیت عملیات بسیار کم است و آن ها تنها سه روز فرصت دارند که زندگی کنند».

صفحات کتاب :
488
کنگره :
‏‫PS3543‭‬ ‭/م9‏‫‭ز9 1393‮الف‬
دیویی :
813/54
کتابشناسی ملی :
1972660
شابک :
978-964-2575-93-0
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه زنگ ها برای که به صدا در می آیند؟