کتاب عظمت قرآن کریم (جلد دوم)

پژوهشی پیرامون جهان شمولی رهنمودهای آن

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟
این بنده را از دیرزمان آرزو چنین بود که از هر گونه فرصتی که دست دهد به مطالعه و تفکّر و تدبّر در آیات آسمانی قرآن کریم بپردازم و اگر گوهری افزون بر آنچه دیگران از غور و غوص در این دریای نور الهی فرا چنگ آورده اند، فراهم آمدآن را به گنجینه های تعقّل و ادراک اهل بینش پیشکش نمایم.

- پیش از این، تألیفاتی در چهار جلد فراهم آورده ام که به خواست و یاری خداوند کریم چاپ و منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت. مع الوصف در در ازنای این راه بیکار ننشسته و مقالاتی با عناوین گوناگون تألیف نموده ام که تعدادی از آن ها در بعضی جرائد چاپ و منتشر گردیده و تعدادی نیز در گردهمائی های علمی و تحقیقاتی عرضه گردید که مورد توجّه نهادها و محافل و شخصیت ها قرار گرفته است و نویسنده را مورد عنایت و محبت خاص قرار داده اند.

- کتابی که با این مقدّمه عرضه می گردد مجموعه سلسله مقالات و نوشتارهای متنوّعی است که فراهم آمده از تأمّل در آیات قرآن کریم و بعضاً پاسخ به بعضی مشکلات و مجهولات است و آن چنان که اشارت رفت شماری از آن ها در بخش معارف بعضی روزنامه ها و مجلّات چاپ شده و بعضاً مسبوق به سابقه انتشار نمی باشد.

امید است این خدمت ناچیز مورد قبول حق تعالی قرار گیرد و در فرهنگ اسلامی مفید واقع شود و مورد عنایت علاقه مندان به نظام مترقّی و پویای اسلام عزیز قرار گیرد.

ضمناً ملاحظه خواهید کرد که در این کتاب گاهی یک و یا چند آیه مکرّراً برای تبیین مطالب و مقاصد مختلف مورد استفاده و استناد و مرجع و مأخذ راهیابی واقع شده است اما باید دانست که این معجزات از قرآن کریم است که هر یک از کلمات, جملات و آیات آن قدرت تحمل مطالب بیشماری را دارند و مدلل می دارد که قرآن کریم با 77400 کلمه می تواند «بیانگر» همه چیز باشد زیرا سخن آفریدگار, آفریدگار سخن های بی شمار است.
شابک :
978-964-7722-68-1
سال نشر :
1387
صفحات کتاب :
448
کنگره :
‫‬‭BP65/4‫‬‭/ن2ع6 1387
دیویی :
‫‬‭297/159
کتابشناسی ملی :
1203077

کتاب های مشابه عظمت قرآن کریم (جلد دوم)