کتاب عقیق های فصل یادگاری pdf

مجموعه عاشقانه های جنگ و ...

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عقیق های فصل یادگاری

کتاب عقیق های فصل یادگاری مجموعه عاشقانه های جنگ  نوشته اسماعیل فیروزی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. کتاب عقیق های فصل یادگاری مجموعه 15 قطعه نثر ادبی با مضمون عوامل مؤثر و شاخص جنگ ایران و عراق، که در سه فصل با عناوین «خواب سیب وستاره»، «کلماتی که پیر نمی شوند» و «برکه های اندوه» تدوین و تنظیم شده است.

 نویسنده در فصل اول کتاب عقیق های فصل یادگاری، سوار بال احساس به شکارلحظات ناب رزمندگان، به سنگر آن ها رفته و لحظات روحانی قبل ازعملیات را توصیف می کند و یا از فراق یاران و از وضع جامعه بعد ازرفتن آن ها شکوه سرمی دهد و... و در فصل دوم از واژگان دفاع مقدس همچون پلاک، پیشانی بند و... برداشتی ادبی و متفاوت دارد و درفصل سوم عزیزان از دست رفته اش را مخاطب قرار می دهد و در ناله های فراق، در پی عشقی است که در همین حوالی است.

گزیده کتاب عقیق های فصل یادگاری

شب تب کرده بود و پیشانی زمین در عطش ستاره می سوخت. فقط چند خاکریز و یک مشت پر کبوتر تا بهشت فاصله مانده بود. شمع ها بر سجاده ها در انتظار رویش بال پروانه، به سمت بهشت نگران سر می چرخاندند و کلمات با چفیه ها احرام می بستند.

با این همه، هنوز بی سیم ها سکوت را نجوا می کردند و فرشتگان وحی در راه بودند. صدای ضربان قلب ها در تمام خطوط جریان داشت...

نسیم دست ها وزیدن گرفت و بادبان پیشانی بندها برافراشته گردید. مردانی از جنس سپیدکوه، شکوه سهند و سبلان را به سینه سنجاق زده و در محراب سنگر خود، سر به سماعی سرخ رها می کردند.

شابک :
978-964-471-453-5
سال نشر :
1388
صفحات کتاب :
48
کنگره :
PIR8169‭‬ ‭/ی45‭ع‌7 1388
دیویی :
8‮فا‬8/862
کتابشناسی ملی :
1889399‬

کتاب های مشابه عقیق های فصل یادگاری