کتاب شکست استراتژیک pdf

بررسی سیاست های آمریکا در هزاره سوم

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شکست استراتژیک

کتاب شکست استراتژیک را انتشارات دیدمان منتشر کرده است. با بروز تحولات سیاسی در غرب آسیا، تحلیل های مختلفی از سوی کارشناسان ارائه شده است. تحلیل‌هایی که گاه حتی در تضاد با اتفاقات رخ داده مطرح شد  کتاب شکست استراتژیک به بعضی از این مهم‌ترین تحلیل‌ها می‌پردازد.

 بررسی و تحلیل رفتارها و سیاست های غرب به طور عام و ایالات متحده به طور خاص در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم، در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی، نشان دهنده این است که این کشور هر چه بیشتر مسیر افت را سیر کرده است.

در حوزه بین المللی جهان با عصر نوینی به نام پساغرب گرایی مواجه شده است که هشدار دهنده هندسه نوینی در روابط بین الملل است که در آن «هژمونی» آمریکا معنای خود را از دست داده است.

یکی دیگر از چالش هایی که فراروی غرب است، سر برآوردن ایدئولوژی های فکری – فرهنگی جدیدی غیر از منطق لیبرال و نولیبرال غرب است به گونه ای که نوید این را می دهد که ایدئولوژی لیبرال دموکراسی غرب به بن بست فکری – عقیدتی رسیده است. برای مثال امواج بیداری اسامی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا (سوای از موفقیت یا ناموفق بودن)، تلاش برای طرد و به حاشیه راندن ایدئولوژی غرب بود.

صفحات کتاب :
30

کتاب های مشابه شکست استراتژیک