امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عکاسی و نظریه

کتاب عکاسی و نظریه به بررسی تطبیقی نظریه های ساختارگرایی و پساساختارگرایی در نقد عکس به همراه تجزه و تحلیل و نقد آثار رابرت فرانک و سیندی شرمن می پردازد.

کتاب عکاسی و نظریه یک پژوهش مستقل و روشمند است که نویسنده در آن تلاش کرده تا با رویکرد دو نظریه فلسفی عمده قرن بیستم ، یعنی ساختار گرایی و پسا ساختارگرایی ، رسانه عکاسی را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهد.

موضوع کتاب عکاسی و نظریه بررسی تطبیقی نظریه های ساختارگرایی و پساساختار گرایی در نقد عکس است. کتاب عکاسی و نظریه در دو راستای نقد نظری و عملی عکاسسی نگاهی است از زاویه دید رویکردهای ساختارگرایی و پساساختارگرایی به دنیای عکاسی و مقایسه ی میان این دو.

به شکل دقیق تر، کتاب عکاسی و نظریه تلاش دارد تا ابتدا در سطح نظری، از نگاه ساختار گرایانه مولفه های ساختاری درونی رسانه ی عکاسی و طبیعت عکس به مشابه یک نشانه تصویری را مورد تحلیل قرار دهد و آن را معلوم دارد و سپس، این نکته را روشن کند که چه نوع آثاری در تاریخ عکاسی با عطف به این مولفه های ساختاری و نشانه شناختی بوجود آمده اند. در گام بعد، در صدد آن است تا این مسئله را روشن کند که رویکرد ساختار گرایی موجب چه نوع دگرگونی هایی در ساختارهای رسانه ی عکاسی و طبیعت نشانه ای عکس شده است و مصادیق عینی این دگرگونی ها در تاریخ عکاسی کدامند.

به همین ترتیب، کتاب عکاسی و نظریه برای روشن تر شدن مسئله در سطح عملی آثار رابرت فرانک و سیندی شرمن را به عنوان نمونه های تجربیات عکاسی ساختارگرایانه و پساساختارگرایانه در نقد عکس را در هر دو راستای نظری و عملی مورد مقایسه ی تطبیقی قرار دهد تا بدینوسیله ویژگی ها، تفاوت ها، و اهمیت خاص رویکرد هر یک ار نظریه های در دنیای عکاسی را در کنار هم بسنجد و مورد تحلیل قرار دهد.

صفحات کتاب :
492
کنگره :
TR642‏‫‬‭/م7ع8 1393
دیویی :
770/1
کتابشناسی ملی :
3418064
شابک :
978-600-175-705-1
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه عکاسی و نظریه