کتاب تنها در کنار هم

چرا ما از فناوری بیشتر و از یکدیگر کمتر انتظار داریم

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تنها در کنار هم

نویسنده کتاب تنها در کنار هم را در دو بخش و چهارده فصل تنظیم کرده است و در مقدمه می نویسد: «رایانه ها فلسفه را به زندگی روزمره کشاندند؛ و بویژه، کودکان را فیلسوف کردند. در کنار بازی های سادۀ الکترونیکی … کودکان می پرسیدند آیا رایانه ها زنده اند؟ آیا شیوۀ فکر کردن شان متفاوت از انسان هاست؟ و در عصر ماشین های هوشمند، انسان بودن چه ویژگی خاصی دارد؟»

شری تورکل، استادتمام دانشگاه MIT در حوزۀ جامعه شناسی علم و فناوری است. تورکل مدرک دکترای خود را در جامعه شناسی و روان شناسی شخصیت در سال ۱۹۷۶ از دانشگاه هاروارد گرفته است و به طور خاص در زمینۀ روان تحلیل گری تخصص دارد. وی از دهۀ ۱۹۷۰ میلادی تحقیقات خود را حول محور رابطۀ انسان و فناوری های جدید ارتباطی پی گیری کرده است. کتاب «تنها کنار هم» آخرین کتاب در سه گانه ای است که او پیرامون این موضوع نگاشته است؛ دو کتاب پیشین او در این باره عبارتند از: «خود ِ دوم: رایانه ها و روح انسانی» (۱۹۸۴) و «زندگی روی صفحۀ نمایش: هویت در عصر اینترنت» (۱۹۹۵).

اگر به فهم عمیق تر از دنیای جدیدی که روبات های اجتماعی و شبکه های مجازی ساخته اند علاقمندید، این کتاب برایتان جذاب خواهد بود.

صفحات کتاب :
544
کنگره :
9ت4ت1397
دیویی :
303/4833
کتابشناسی ملی :
5442082
شابک :
978-600-03-02830-6
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه تنها در کنار هم