امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
بن بروکس در کتاب افراد دلیر، جسور و متفاوت، داستان هایی واقعی از دختران و پسران جسور و متفاوتی مانند دکتر زوس، جان بودیگا، پیتر جکسون و... را به تصویر می کشد که با وجود موانع بسیار توانسته اند بهترینِ خودشان باشند و دنیا را با تغییراتی عظیم رو به رو کنند.

گزیده ای از کتاب افراد دلیر، جسور و متفاوت، بن بروکس:
سال های متمادی گروه های جنایتکار در لندن جان مردان بسیاری را در خیابان ها می گرفتند. این خلافکاران اغلب از نوچه های کریس بودند. در سال 2006 پسرعموهایش، ریکی و دنی، به جرم کشتن پسری به نام دامیلولا تیلور محکوم شدند و برادر بزرگ ترش در درگیری ای در داخل آرایشگاه بر اثر گلوله کشته شد.

یک کارگر جوان از کریس پرسید: «آیا تو این زندگی را برای خود انتخاب کرده ای؟»
کریس از مرگ برادرش خشمگین، افسرده و غمگین بود. او نمی خواست عاقبتی چون برادر یا پسرعموهایش داشته باشد؛ بنابراین تصمیم گرفت روش زندگی اش را کاملاً تغییر دهد.
او به کالج بازگشت و روی آموختن موزیک تمرکز کرد. به پیشنهاد معلمانش وارد گروه موسیقی جوانان شد. او امیدوار بود که بتواند افراد زیادی را از منجلابی نجات دهد که خود در آن گرفتار بود؛ همان طور که کارگر جوان او را نجات داد.

کریس می دانست اکثر کودکان به حضور در گروه های تبهکاری مایل نیستند. آن ها خواستار زندگی امن و راحت اند. هیچ کس نمی خواهد با ترس در خیابان قدم بزند، کابوس و دستگیری و زندان داشته باشد و در شرایط خطرناک و سخت روزگار بگذراند؛ هرچند گاهی زندگیِ گروهی تنها راه ممکن به نظر می رسد.
صفحات کتاب :
200
کنگره :
CT۱۰۷
دیویی :
[ج]۹۲۰/۰۲
کتابشناسی ملی :
۵۸۲۹۰۳۹
شابک :
978-622-220-097-8
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه افراد دلیر، جسور و متفاوت