کتاب اسطوره ی کوسالان pdf

زندگی نامه و خاطرات شهید بختیار امینی و محمدصدیق امینی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اسطوره ی کوسالان

رضا رستمی در کتاب اسطوره کوسالان زندگی نامه 2 شهید گرانقدر دفاع مقدس شهید بختیار امینی و محمدصدیق امینی را روایت می کند؛ 2 شهید کرد از خطه پایگلان که داستان شجاعت و رشادتشان، آن ها را تبدیل به اسطوره های کوسالان کرد. انتشارات صریر کتاب اسطوره کوسالان را منتشرکرده است.

کردستان یکی از مناطقی است که همجواری آن با عراق سبب شد تا در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، بسیار مورد حمله قرار گیرد. وجب به وجب این خاک خاطرات شهدای غیور کرد و غیر کرد را روایت می کند که برای حفظ این مرز و بوم از جان خود گذشتند. شهید بختیار امینی و شهید محمدصدیق امینی 2 جوان از این خطه بودند، که رضا رستمی در کتاب اسطوره کوسالان به روایت زندگی آن ها از تولد تا شهادت پرداخته است.

بازگو کردن ابعاد وسیع حماسه ی ماندگار هشت سال دفاع مقدس مردم ایران و ثبت و ضبط زندگی نامه و خاطرات شهیدان سرفراز این مرزوبوم چه شیعه و چه سنی، و همه ی آنانی که به نام ایران اسلامی افتخار می کنند، به عنوان رخداد عظیم بشری در عرصه ی حاضر ضرورت انکارناپذیر و وظیفه ی همگانی محسوب می شود، چرا که انتقال این فرهنگ غنی و افتخارآفرین به نسل حاضر و آینده، هویت اسلامی و انقلابی مردم این سرزمین را استمرار و قوام می بخشد. رضا رستمی در کتاب اسطوره کوسالان به درستی این وظیفه را ایفا کرده است.

گزیده کتاب اسطوره کوسالان

بیست و نهم بهمن ماه سال ۱۳۵۴ فصل زمستان که طبیعت به خواب رفته بود تا در بهاری دیگر شادابی را تقدیم انسان ها کند، جیران خانم را به زایشگاه شهرستان سنندج بردند، چند ساعت گذشت؛ گر چه این ششمین نوبت بارداری جیران خانم بود و نباید زیاد نگران می شد اما کاک ولی پدر خانواده مرتب در حیاط بیمارستان قدم می زد و صلوات می فرستاد.

گویی زمان نمی گذشت؛ کم کم احساس می کرد خیلی دیر شده؛ عاقبت پس ازآن همه انتظار ماما در را باز کرد؛ به چشمان منتظر کاک ولی نگاهی انداخت و قدم نورسیده را تبریک گفت.کاک ولی از سلامت جیران و فرزندش پرسید و «ماما» گفت: پسر کاکل زری و مادرش هر دو سالم اند؛ او سر بر آسمان بلند کرد و خدا را شکر کرد که بازهم مرحمت خود را از او دریغ نکرده است؛ خیلی خوشحال بود و با خود می اندیشید حال که خداوند به من ششمین فرزند را داده باید بیشتر کارکنم تا آن ها راحت تر زندگی کنند.

صفحات کتاب :
160
کنگره :
‏‫DSR1668‭‬ ‭/‮الف‬874‏‫‬‭ر5 1397
دیویی :
‏‫‬‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
5444315
شابک :
978-600-331-554-9
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه اسطوره ی کوسالان