امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تک آور گردان یکم

کتاب تک آور گردان یکم اثر سیدقاسم‌ یاحسینی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. کتاب تکاور گردان یکم، به بیان خاطرات ناوسروان اکبر پیر پور و شرح زندگانی ایشان پرداخته است.

خرمشهر که یکی از شهرهای جنوبی استان خوزستان است، به دلیل واقع شدن در محل تلاقی رودخانه‌های اروندرود و کارون و همچنین همسایگی خلیج فارس و عراق، یکی از شهرهای بسیار مهم ایران محسوب می‌شود که در طول دوران دفاع مقدس، متحمل خسارت‌های زیادی شد. یکی از وقایعی که خرمشهر را تحت تاثیر خود قرار داد، حماسه مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر است. این مقاومت در پی حمله ارتش بعث عراق به ایران، در تاریخ ۱ مهر آغاز شد و تا ۴ آبان سال ۱۳۵۹ ادامه پیدا کرد. اما عراق در نهایت موفق شد تا خرمشهر را تسخیر کند.

سید قاسم یاحسینی در کتاب تک آور گردان یکم، به گردآوری خاطرات اکبر پیرپور، یکی از تکاوران ورزیده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پرداخته است. او در این خاطرات هم از این مقاومت سی و چهار روزه می‌گوید و هم از تلاشی که نیروهای ایران، برای دفاع از خاک ایران، انجام دادند. علاوه بر این، این کتاب روایت‌های متعدد و دست اولی از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را هم دارا است.

گزیده کتاب تک آور گردان یکم

اکبر!

بله.

یک خواهش از تو دارم.

بفرما.

این دو نفر را به من بده با بُکشم!

نمی شه.

التماست می کنم. می خواهم ببندم شان به نخل و با آر.پی.جی بزنم شان.

صفحات کتاب :
272
کنگره :
‏‫DSR1629‭‬ ‭/پ9177آ3 1397
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
5374121
شابک :
‏‫‬‮‭978-600-03-2244-1
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه تک آور گردان یکم