امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
94,000
15%
ت 79,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب حقیقت سمیر نوشته یعقوب توکلی است. این کتاب مصاحبه نویسنده با سمیر قنطار معروف به سردار اسرای لبنان است. کتاب حقیقت سمیر توسط انتشارات سوره مهر برای علاقه‌مندان به ادبیات پایداری منتشر کرده است. در حقیقت این کتاب زندگینامه سمیر قنطار است.

معرفی کتاب حقیقت سمیر 

این خاطرات، چگونگی شکل گیری شخصیت قنطار، ترسیم وضعیت وی در زندان های رژیم اشغالگر قدس و تشکیل گروه مقاومت در داخل زندان ها را نمایان می‌کند.

"سمیر قنطار" قدیمی ترین اسیر لبنانی دربند اسراییل، در سال های آخر دهه 1970 میلادی در یک عملیات ضد صهیونیستی به اسارت در آمد و سال 2008 در جریان تبادل جنازه دو سرباز رژیم صهیونیستی، به کشور لبنان تحویل داده شد.

متن کتاب حقیقت سمیر 

«سمیر قنطار» قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی ۲۰ جولای ۱۹۶۲ در روستای دروزی نشین «عیبه» از توابع استان «جبل» لبنان به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۹ میلادی طی یک عملیات ضد صهیونیستی در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» به اسارت درآمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.

سمیر سامی قنطار در تاریخ ۲۲ آوریل ۱۹۷۹ درحالی‌که تنها ۱۷ سال داشت به همراه سه تن از اعضای گروه فلسطینی «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» به شمال اراضی اشغالی نفوذ کردند و به محل اقامت یک نظامی برجستهٔ صهیونیست به نام «دانی هاران» در شهرک نظامی‌نشین «نهاریا» حمله کردند و در اقدامی متهورانه پس از کشته شدن جمعی از نظامیان او را ربودند.
در همین زمان با نیروهای پلیس مواجه و با آنان درگیر شدند که در جریان این درگیری ژنرال یوسف تساحور فرمانده نیروهای شمالی ارتش اسرائیل را تا حد مرگ قطعی مجروح کردند. 

در این درگیری پس از شهادت دو تن از یارانش وی و احمد مهند از سوی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی دستگیر شدند.
سمیر قنطار و احمد مهند در تاریخ ۲۸ ژانویه ۱۹۸۵ از سوی دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی به پنج بار حبس ابد و نیز ۴۷ سال شش ماه حبس محکوم شدند با وجود آزادی احمد در سال ۱۹۸۵ وی پس از تحمل بیش از سی سال زندان در ۱۶ ژوئیه ۲۰۰۸ میلادی و در تبادل جنازه دو سرباز اسرائیلی اسیر شده در جنگ اسرائیل و لبنان (۲۰۰۶) بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان، به کشور لبنان تحویل داده شد.

شاید بیان خاطره شفاهی، برای گوینده آن نوعی تخلیه خاطر بوده باشد، اما برای کسی که به عنوان یک گزارشگر و یا مورخ پای صحبت خاطره‌گو می‌نشیند، هر صفحه از آن خاطرات، کشفی جدید را در حوزه تاریخ و تحولات زندگی اجتماعی رقم می‌زند.
نسبت خاطره‌گو و مصاحبه‌کننده نسبت معدن با استخراج‌کننده آن است و هر قدر که معدن عظیم‌تر و دارای ذخایر بیشتر و بکرتر باشد، شوق و شعف صاحب معدن به مراتب بیشتر و عمیق‌تر خواهد بود.
در سال ۱۳۸۹ پیشنهادی را مطرح کرده و پی گرفتم که در ابتدا چندان عملی به چشم نمی‌آمد: مصاحبه با سمیر قنطار، اسیر مشهور لبنانی که عده ای او را مارکسیست می دانستند چندان جالب به نظر نمی‌رسید.

دانلود کتاب حقیقت سمیر

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه کتاب pdf حقیقت سمیر و خرید کتاب حقیقت سمیر نسخه چاپی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هر کدام از این 2 حالت خریداری کنید.

دانلود کتاب حقیقت سمیر مشخصات کتاب حقیقت سمیر در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: یعقوب توکلی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 541
موضوع: زندگینامه سمیر قنطار
قالب: pdf و چاپی با تخفیف

دیویی :
‏‫‬‮‭956/92
کتابشناسی ملی :
5624004
شابک :
‏‫978-600-03-0261-0‬
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
541
کنگره :
‏‫‬‮‭DS80/9‏‫‬‮‭/ت9ح7 1396

کتاب های مشابه حقیقت سمیر